Ohmygossip.ee / Ohmygossip Couture / OHMYGOSSIP Teen / Intervjuud / Seltskonnauudised / Suhted & Seks / Üritused / Blogid / Mitmesugust / Ilu & Mood / Film & TV / Gourmet
NordenBladet.ee / Ühiskond, Poliitika ja Äri / Reisimine & Kultuur / Kodu & Lapsed / Tervis, Keha & Vaimsus / Helena-Reeda Blogi / Eesti uudised / Soome uudised / Päevauudised

Kristiina Kalberg: Kuidas stressi ja unetust vähendada

Kristiina Kalberg: Kuidas stressi ja unetust vähendada

OHMYGOSSIP – Meil kõigil on tulnud ette hetki, kus stress võtab viimase jõu ja toob närvilisuse ja unetuse. Ma ei ole kohanud ühtegi inimest, kellel ei ole kord elus stressi olnud. Paljud inimesed arvavad, et pikajaline stress tuleb välja ravida ravimitega, mina isiklikult arvan, et kõik on meis endis ja selle asemel, et tablette närida, tuleb oma  igapäevaellu muutuseid tuua. Mida siis võiks muuta?

Kohvi asemel oleks targem juua teed, näiteks kummelit, mis on iidne looduslik rahustaja. Või siis näiteks leedrimarja/õie teed, mis on närve rahustav ja uinumist soodustav (rasedatel on selle tee joomine keelatud!). Leedriõieteed on sajandeid tuntud vahendina, mis kaitseb ka külmetuse vastu. Stressi ja depressiooni vastu aitab väga rosmariini tee, kuid ära liialda kogustega… teega liialdamine võib põhjustada seedehäireid ja unetust. Teed ei soovitata raseduse ajal kuna stimuleerib emakat. Alkoholi peaks tarbima minimaalselt, kindlasti annab see hetkeks kergendust ja tuju ehk muutub, kuid olgem ausad, purju joomine ei ole veel kedagi ravinud.  Ja minu arust purjus inimesed nutavad ja kassivad palju rohkem.

Kui oled pikemat aega unetu, proovi mitte väga hiljsõhtul süüa ja hoia toit lahja ja kergena. Söö näiteks lehtsalatit, kuid ilma äädikata, lisa salatisse näiteks toorest sibulat, inidiaanlased söövad seda haiguste ja unetuse vastu. Peale salatit mõned mandariinid, mis on sammuti rahustava toimega ja nendes on palju vajalikke vitamiine. Mandariin rahustab ja värskendab, tugevdab närvisüsteemi ja vaigistab valu, sobib seedehäirete raviks. Enne uinumist, kui võimalik tee endale üks soe vann, millesse lisa paar tilka kummeliõli ja kui võimalik ka mett. Peale vanni masseeri oma templeid lavendliõliga ja lisa üks tilk ka padjale. Lavendel on universaalne õli, millel on rahustav ja tasakaalustav toime.

Ise olin pikemat aega väga väsinud, tundsin et stress elab lihtsalt seljas, nutumaik suus, paanikahood, närvilisus. Pikka aega pea norgus olles, tahtsin uuesti elama hakata. Proovisin ennast analüüsida ja mõistsin, et elan põhimõtteliselt teistele. Suurim viga mida teha saab on ennast unustada! Proovi ennast hellitada. Tee mida süda soovib ja ära mõtle sellele, mida teised arvavad. Proovi elada nii, et “ma oleksin võinud seda teha” asemel saad kunagi ütelda “ma tegin seda! Eira inimesi, kes Sulle stressi tekitavad, ära lase pead norgu kui miski läheb valesti, proovi uuesti. Nuta ennast ühe korra ja korralikult välja, pane dress selga ja mine jalutama või jooksma. Tee endale üks kuum shokolaad, mis aitab depresiooni vastu väga tõhusalt. Naera ja naerata. Ära ela oma kehakaalule, ära lase ennast ajakirjadest kõigutada. Ära kujuta endale probleeme ette.  Ja mis tähtsaim, armasta ja võta vastu armastus mis sulle pakutakse.


Hoia oma vaimu ja keha. Hoolitse selle eest , milles iga päev elad. :)


Tags assigned to this article:
blogidepresioonKristiina Kalbergstressunetus

Reklaam:
error:
blog.tr.ee

socialbakers