Kiirmoe-meka H&M on teinud koostööd Stella McCartney, Viktor & Rolfi, Jimmy Choo ja Lanviniga, kuid Itaalia megabrändi Prada ei õnnestu tal kuidagi oma katuse alla meelitada. Miuccia Prada lubab, et ei anna oma loomingut iial kiirmoetööstusele lörtsida. Moediiva ei salli odavaid koopiaid ning ta soovitab, et odava rõiva puhul tuleks alati välja selgitada, miks see nii vähe maksab, vahendab ajakiri Mood.
“Ma pole iial kaalunud kiirmoe tegemist,” ütleb proua Miuccia Prada. “Mulle ei meeldi halvad koopiad ja see, kuidas nad põhibrändile mõjuvad. Kui mul tekiks idee, kuidas luua odavamat moodi, mis poleks lihtsalt odav koopia, siis ma teeksin seda. Aga praegu näen ma ainult halbu koopiaid. Kui miski on liiga odav, peate te küsima, miks see nii vähe maksab. Mitte keegi ei tee seda.”
Prada teab, et brändi lihtsustamine võib teha brändist iseenda karikatuuri. “Kõik tahavad seda, kuid mina püüan sellele vastu seista, sest ma tahan jääda adekvaatseks,” ütleb ta. “Ma püüan oma ideid lihtsustada, kuid teatud piirist pole lihtsustamine enam positiivne asi.”
Itaalia moe grande dame suhtub tõrjuvalt ka staaridesse, kes loovad moodi. “Kui nendes kollektsioonides on midagi uut ja intelligentset, siis nad loovad väärtuse,” ütleb ta. “Kui see on miski, millele lisatakse kellegi nimi, siis ma ei hooli sellest.”
Prada sõnul maksavad disainerite originaaltooted nii palju sellepärast, et nende disainimisse on investeeritud palju energiat ja nende tootmine Euroopas on kallis. “Selge on see, et need asjad maksavad palju,” ütleb ta. “Ärge arvake, et luksusbrändide omanikud teenivad hiigelkasumeid. Massiturul teenitakse ilmselt palju rohkem.”
[ot-gallery url=”gallery/miuccia-prada-vihkab-kiirmoodi-mulle-ei-meeldi-halvad-koopiad”]