OHMYGOSSIP — 22 Eesti disainibrändi osales eelmisel nädalal USA pealinna Washingtoni moenädalal. Üleeile suurejoonelise moeshow’ga kulmineerunud nädal andis Eesti konkurentidele põhjuse koostööd teha, et USA-s jalga ukse vahele saada.
Oksana Tandit
Moekunstnik Oksana Tandit kirjeldas eelmise nädala lõpus Washingtoni Eesti saatkonda püsti pandud pop-up poodi, näitust ja hilisemat moeshow’d üsna julgete sõnadega. “Eesti parimad on siin Washingtonis. Ikkagi Eesti parimad lõppude lõpuks otsustasid, et nad vallutavad Ameerika turgu koos,” ütles Tandit “Aktuaalsele kaamerale”.
Vallutamine peab aga algama luureandmete kogumisest. “Muidugi inimesed arvavad, et tuled USA-sse, lööd jalaga uksed lahti saad kuskile kaubamajja sisse. Tegelikult see nii ei ole. Meie eesmärk on tegelikult saada aru sellest turust, kuidas see turg toimib. Mida siin kantakse, kuidas siin kantakse, kuidas sellele turule siseneda,” ütles Baltmani peadisainer Aivar Antonio Lätt.
Moekunstnik Ülle Pohjanheimo tunnistas aga ausalt, et tema ootused väga kõrged ei ole, sest kõik, mis puudutab rõivaäri, siis ühe korraga ei toimu selles sektoris mitte midagi. “Aga selge on nagu see, et me oma märgi jätame siia maha,” lausus ta.
Kuid see on märgilise tähtsusega üritus, sest kasvõi moenädala lõpuürituse – rahvusvahelise moeshow jaoks tulebki kodustel konkurentidel koostööd teha ja üksteist aidata. “Meil on siin kaasas päris palju teisi disainereid, keda siin kohapeal ei ole. Paneme kõik selle ilu lava peale. Ma arvan, et see eristub siin päris mõnusalt ja inimestele meeldib,” ütles moekunstnik Riina Põldroos. Näiteks Reet Ausi kollektsiooniga otsustatakse näidata pühapäevasel moeshow’l ka Elmet Treieri sülearvutikotti ja Karl Annuse puidust prilliraame.
Eesti moekunstnike ja disainerite seltskonna kutsus Washingtoni moenädalale USA väikeettevõtluse minister Maria Contreras-Sweet, kelle sõnul on vaja väikestel tootjatel konkureerimise nimel koostööd teha. “Ma usun, et eestlaste siia toomine ja USA disaineritega kokkuviimine annab neile võimaluse koostööd teha, olla strateegilised liitlased, luua partnerlussuhteid ja siis saavad väikefirmad ja disainerid jätkuvalt konkureerida koos näiteks isegi suuremate ettevõtetega,” ütles ta.
Avafoto: Riina Põldroos (Scanppix/ Artur Sadovski)
Allikas: menu.err.ee
Loe kõiki OHMYGOSSIP´i seltskonnauudiseid SIIT