Kalev Meedia pankroti tõttu tööta jäänud naised Aivi Sau ja Evi Omer tegid ettevõtluse alustamise toetusega uue iluajakirja, mille väljaandja Ilukirjastuse OÜ sai jõulude ajal ühekuuseks.

“Kalev Meediaga läks nii nagu läks,” rääkis aastaid ilutoimetajana töötanud Aivi Sau Äripäevale. “Esialgu vajasime pisut mõtlemisaega ja siis võtsime end töötuna arvele. Tööturuametist kuulsime toetusest ja kevadel hakkas mõttekene idanema, et võiks midagi teha.”

Sau jätkas: “Kuna mul ega kolleegil pole ettevõtlusharidust, oli toetuse saamise eelduseks ettevõtluskoolituse läbimine.” Suvel olid kursused juba täis ja nii jäi koolitus sügisesse.

“Iluprofessionaali esimese numbri andsime välja juba oktoobri alguseks, lugejad jooksid sellele tormi,” kirjendas Sau uue ajakirja võidukäiku sügisesel ilumessil. “Meie tellimuste vormistamise tase ja müügitulu oli võrreldav Avenüü parimate aegadega.”

Sau nentis, et toetuse saamiseks ei kulunud kuigi kaua aega: “Alustasime 24. augustil, mil oli ettevõtluskoolituse esimene päev. Üks minu kolleegidest taotles ka toetust, Evi Omer, tema on uue ajakirja tegevjuht ja mina olen peatoimetaja.”

Sau sõnul liitus endistest Kalev Meedia töötajatest ajakirjaga ka kujundaja ja kaks keeletoimetajat, kuid nemad on 20ndate aastate alguses ning õpivad alles. Neile, kel kool pooleli, töötukassa ettevõtluse alustamise toetust paraku ei maksa.

Otsus toetuse kohta langetati Sau sõnul 16. novembril, äriplaani kaitsmine ja toetusotsuse ootamine oli naise hinnangul kõige pingelisem aeg.

“Kuna olen raske nägemispuudega, kasutan suuremat osa toetusest mulle sobiva tööarvuti soetamiseks. Ülejäänud summa eest ostame kontorimööblit ja -tehnikat ning uue kujundusarvuti,” rääkis ta abisumma kasutamisest.

“Ütleks niimoodi, et huvitav on. Tunnen senisest suuremat vastutust, kuid heas mõttes,” kirjeldas Sau ettevõtjaks saamise kogemust.

6500 eksemplarise tiraažiga umbes 100-leheküljeline ajakiri Iluprofessionaal ilmub kuus korda aastas. Selle sihtgrupiks on Sau sõnul kõik 20-60aastased, kel meeldib iseendaga tegeleda ja kes tarbivad aktiivselt ilutooteid ning -teenuseid. Samas jagab ajakiri väärt näpunäiteid ka iluprofessionaalidele.