OHMYGOSSIP – Kuna Tori vallas Soomaa piirkonnas on EMT mobiilne internetilevi praktiliselt olematu (lähim mobiilimast asub Toris ehk umbes tosina kilomeetri kaugusel), siis olen pidanud pidevalt kirjavahetust EMT- ga EMT pakkus omalt poolt välja ainsa lahendusena osta antenn ja adapter. See maksab kokku üle 40- ne euro ning minu arvates võrdub nii kallis ost endale kvaliteetse mobiilse internetilevi ostmisega.
Sellega ma nõus pole ja tegin EMT- le ettepaneku müüa antenn ja adapter poole hinnaga. Paistab, et sellega pole nemad nõus. Paar aastat tagasi teatati uudist, et Elisa paneb oma mobiilimasti püsti Tori vallas Jõesuus ühe kohaliku ettevõtja maa peale. See pidi teoks saama eelmise aasta lõpus. Kahjuks jäi selle teostus pooleli mingitel põhjustel. Praegune olukord alla igasugust arvestust oleva mobiilse internetileviga on ikka väga ebameeldiv. Kui pead tegema arvutile pidevalt pooltosinat restarti, et kuidagigi arvutiga tööd teha, siis see pole normaalne. Lisaks pidevatele restartidele saab pidevalt ka internetiühendust katkestatud ja ühendatud, et selliselt levi parandada pisut. Milliseks lahendus kujuneb, ei oska hetkel öelda.
Teine probleem puudutab kuumakse teostamist. EMT ei võta oma esinduses klientidelt ka kuumakset vastu (minu puhul ebakvaliteetse teenuse saamise eest). Näiteks minu vend Kardo soovis Pärnus EMT esinduses sularahas maksta ning temalt seda vastu ei võetud. Vend pidi jooksma Pärnus pangakontorite vahet, et EMT- le raha üle kanda. Miks on vaja võtta EMT esinduses järjekorranumber, et klienti isikuliselt teenindada, kui soovitud teenust ei osutata? Täielik totrus!
Mulle vastas EMT avalike suhete juht Kaja Sepp järgmist.
“Tere Hillar. Uurisime võrguosakonnalt võimalusi levi mõõtmiseks. Saime järgmise vastuse: Teostame regulaarseid mõõtmisi üle Eesti ja ka erakorralisi, kui me kahtlustame riket. Kuna mobiilse interneti eripära on tema sõltuvus koormusest, siis hetkemõõtmine konkreetses asukohas ei anna palju juurde. Põhilised otsused tulevad võrgu statistika põhjal.
Austatud Hillar Kohv! EMT reklaamlause on „Elus edasi!“, mis väljendab edasiliikumist ja arengut, mida aitavad ellu viia EMT teenused. Kahtlemata kuulub aga selle alla ka EMT internet ja selle kvaliteetne toimimine. Teenuse kvaliteet konkreetses kohas sõltub mitmetest aspektidest: kaugusest tugijaamast, kasutajate arvust, kasutaja seadme võimekusest jms. Kahe esimese aspekti osas tegeleb EMT pidevalt võrgu tihendamisega, ehitades uusi maste ja lisades täiendavaid tugijaamu. Kahjuks aga eelneb ühele mastiehitusele väga pikk eellugu alates sobivaima koha leidmisest, vajalike lepingute sõlmimisest jne, mistõttu tegu on pika ja keeruka protsessiga. Seniks on mastist/tugijaamast kaugemal elavatel klientidel lahenduseks levi võimendavate seadmete soetamine. Neid internetiseadmeid (antennid, adapterid jms) pakubki EMT oma klientidele soodsama hinnaga.
Arvete makseid ei võeta esindustes vastu sellepärast, et esindused on saanud üha enam nõustamiskeskuse rolli ning lihtsamaid teenuseid – nagu ka arvete maksmine – on kliendil kindlasti mugavam teha e-kanalis. Samuti saab makseid teha pangas ning sularaha- ja makseautomaatides.
Kaja Sepp EMT avalike suhete juht
Paraku tundub, et EMT reklaamlause “Elus edasi”, tuleks asendada hüüdlausega “Elus tagasi”!