2004. aasta sügisel, pärast Eesti saamist Euroopa Liidu täisliikmeks ja ühe selgete ülesannetega tööperioodi lõppu, oli toona Tallinnas Euroopa Liidu infokeskuse juhatajana ametis olnud Helina Eha valiku ees. Kas edaspidigi pühenduda eurotemaatikale või loobuda palgatööst ja alustada oma äri?
Helina riskis ja tänaseks on ta suutnud üles ehitada oma äri – üle-Eestilise ligi 4000 inimest koondava kosmeetikafirma Oriflame edasimüüjate võrgustiku. Maarjamaa kohta pole ju paha tulemus, arvestades, et riigi ühe suurima tööandja Swedbank’i palgalehel on „vaid” 2700 inimest.
Viie aasta taguse otsuse tegi muidugi pisut kergemaks see, et Oriflame’i konsultantide perega liitus Helina juba 1999. aastal oma ema Ester Lokotari jälgedes. „Kümmekond aastat tagasi hakkasin kaasa lööma kõikidel Estri poolt korraldatud ettevõtmistel ning mingist hetkest hakkasin iseeneslikult suuremalt kaasa mõtlema,” meenutab ta. „Järgmise suure väljakutsena hakkasin partnerluses emaga nägema Tegevdirektori tiitli saavutamise võimalust, mis on Oriflame konsultandi karjääriredelil juba päris kõrge koht.” Kaheaastase pühendunud tööga see eesmärk täituski, rääkimata töövõiduga kaasnenud ligi 400 000 kroonisest preemiast või uues eluvaldkonnas läbilöögiga kaasnenud meeldivast turvatundest.
Millegi uuega pealehakkamise ja edu saavutamise peamise retseptina toob Helina oma kogemusele tuginedes välja, et esmalt peab olema unistus. „Kui unistus on piisavalt suur ja motiveeriv, siis tuleb paika seada täpsemad eesmärgid ja tegutseda – nii on ju igal alal – äris, spordis või misiganes töös,” kinnitab Helina. „Põnevad üritused, koolitused, kampaaniad, motivatsioonilaengud on toonud meie seltskonda palju uusi aktiivseid kaasalööjaid, kes näevad Oriflame’is oma võimalust teenida leiba, pälvida tunnustust, juhtida oma elu ise.”