“Miks seostuvad meile sõnaga “turvamees” sageli ebameeldivad lood? Sellised, nagu rääkis eile Publikule poevargaks peetud poliitik Heimar Lenk. Meenutuseks nii palju, et kui mees läks läinud pühapäeval supermarketisse, ladus seal asjad lahtisesse kotti, tasus nende eest kassas ja hakkas poest väljuma, pidasid kaks turvameest Lengi kinni ja kisasid mehe peale tema enda sõnul üle poe,” kirjutab Stella Wadowsky.
“Mees löödi avalikult häbiposti ja transporditi seejärel minema. „Õigeks mõisteti“ ta juba nelja silma all. Lengi sõnades pole põhjust kahelda. Igaühel meist tuleb paar korda aastas ikka ette, et kuuleme mõnes poes kassikontserti sarnast kisa. Lähemale sattudes näeme, et kellelgi käib kaupluses turvamehega madin.”
“Loomulikult on arusaadav, et turvatöötaja töö on pingeline ning kohati ka ohtlik. Meenub läinudsuvine juhtum Säästumarketis, kui kaks purjus tüüpi sõimasid esmalt läbi kassapidaja ja seejärel turvamehe. Poodi külastanud mehed röökisid ja räuskasid nõnda, et olin kindel, mis kindel — kassapidajat röövitakse!”
“Aga kui tõsiselt rääkida, siis on turvatöötaja mitte ainult korrakaitsja, vaid alati ka klienditöötaja. Lisaks ka konkreetse poe või asutuse visiitkaart. Klient, keda on alusetult robustsete võtetega sakutatud — või klient, kes on seda pealt näinud — võib uksest välja jalutades otsustada, et ei tule konkreetsesse poodi enam iial tagasi,” kirjutab Wadowsky.