Turundusagentuur Millward Brown reastab igas kvartalis 10 mõjuvõimsat kuulsust, hinnates nende populaarsust, meeldivust, tuttavlikkust ja eeskujuks olemist võimalikes reklaamikampaaniates osalemise seisukohalt.

Suurbritannia kohta käivas aasta kolmandat kvartalit kajastavas tabelis on esikohale tõusnud jalgpallur David Beckham (35), kes tõrjus kõrvale senise number ühe, lauljanna Kylie Minogue (42), vahendab marketingwek.co.uk. Kõnealune tabel ja sellega kaasnev analüüs aitab turundajatel ja meediaagentuuridel näha seoseid konkreetsete brändide ja kuulsuste vahel.

Praegu USAs klubijalhpalli mängiv Beckham on viimasel ajal reklaaminud Adidase, Yahoo! ja EA Sports (arvutimängud) tooteid. Edetabelit koostava turundusagentuuri meediaarengu direktor Mark Husak ütles, et Beckham oskab murda mitmeid stereotüüpe tarbijate tavapärastes ootustes.

«Beckhami vastutulelik, rahulik, sirgjooneline ja tundlik isiksus koos läikimalöödud imagoga muudab eelarvamusi mehelikkusest ja teeb temast sobiva reklaaminäo ka kosmeetikafirmadele nagu Avon ja Nivea, samuti kohvikuteketile Starbucks,» ütles Husak.

Kuulsuste TOP 10

1) David Beckham
2) Ant & Dec, koomikud Anthony McPartlin ja Declan Donnelly
3) Kylie Minogue
4) Will Smith, USA filminäitleja
5) Lewis Hamilton, briti vormelisõitja
6) Judi Dench
7) Joanna Lumley
8) Cheryl Cole
9) Jamie Oliver, briti telekokk
10) Gary Lineker, endine jalgpallur

Kõige negatiivsemateks eeskujudeks (i. k rolemodel) hinnati aga viimastel aastatel narkoprobleemidega kimpus olnud laulja Amy Winehouse, pesumodell Katie Price, alias Jordan ja jalgpallur Ashley Cole.

Küsitluses avaldas 100 kuulsuse kohta arvamust 2000 briti tarbijat.