Kristi Teras töötab Eesti Pärimusmuusika Keskuses (EPMK) turundusspetsialisti-müügijuhina. Ta hoolitseb selle eest, et EPMK korraldatud kontserdid-festivalid ja Pärimusmuusika Aidas toimuv laiemate huvigruppideni jõuaks. Lisaks tegeleb ta veel ka erinevate koostööprojektide ja partnerlussuhetega.

Miks valisite just selle eriala ja praeguse ameti? Millal tekkis äratundmine, et tahate just seda tööd teha?
Koolis turundusalast haridust ma omandanud (veel) pole. Tartu ülikoolis on lõpusirgel eesti filoloogia õpingud, millele valisin kõrvalerialaks suhtekorralduse. Selle baasilt on ka tekkinud huvi turunduse vastu ja kindlasti soovin jätkata õpinguid kommunikatsiooni ja turunduse juhtimise poolel. Tõelise äratundmiseni, et praegune töö on just see õige, jõudsingi tegelikult just sel töökohal. Kandideerimise tulemusena selgus, et mul on pädevus ja tõsine huvi turundusalal töötada ning omalt poolt Eesti Pärimusmuusika Keskuse tegemistesse panustada. Valdkond on piisavalt inspireeriv ja minu jaoks tõeliselt väärtuslik.

Kui kaua olete oma praegust tööd teinud ja kuidas praeguse tööandjani jõudsite?

Pärimusmuusika edendamiseks andsin oma käe märtsis, praeguseks olen 8 kuud siin töötanud. Seik, kuidas ma üldse Viljandisse tööle sattusin, on omaette ooper. Nimelt olen sündinud Kuressaares, ülikoolis käin Tartus ja vahepeal olen töötanud Tallinnas, igasugune lähem kokkupuude Viljandi ja selle linna inimestega puudus.  Mind soovitati ülemusele kolmandate inimeste kaudu, kui EPMK kevadel tiimile täiendust otsis. Kolmandaks allikaks oli ühe suhtekorraldusbüroo juhtivtöötaja, kellele aastatagusel vestlusel praktikakohale kandideerimiseks sümpaatse mulje olin jätnud. Soovituses oli mind kirjeldatud innuka ja sümpaatsena. Praktikale tookord ei läinud, aga uskumatul kombel jõudsin selle vahejuhtumi tulemusel oma õigesse kohta :)

Olete Te leidnud oma töös mõne põneva nipi, mida soovite ka teistega jagada?
Ma nüüd ei tea, kui põnev see just on, aga kindel on see, et tuleb olla avatud suhtleja, hoida silmad-kõrvad lahti, teha järeldused ja seejärel ülitäpselt oma ideed ajastada. Põhiline on olla valvas! Teiseks tuleb praegusel ajal investeerida internetiturundusse. See on must have, kui soovitakse edasi minna ja ka paari aasta pärast nähtav olla. Tuleb mõelda laialt ja kasutada kõikvõimalikke alternatiivseid meetodeid, et klienti (mulle meeldib öelda külaline) üllatada.

Milline on Teie jaoks kõige suurem väljakutse oma töös?
Leida kõigi Eesti inimeste südames üles soe koht pärimusmuusika jaoks, sest kahtlemata on see meil olemas, paljudel võib-olla aga varjatud.


Refereeritud artikli täisteksti lugege sekretar.ee-st