NordenBladet – 30. mail toimus Tallinnas Kultuurikatlas taaskord MELT foorum, mis tõi kokku tööstuse, äri ja disainimaailma esindajad, et ühiselt mõelda, kuidas loovusega ärile hoogu juurde anda. Nii, nagu möödunud aastal, oli meil hea meel ka seekord tervitada mitmeid Põhjamaade esinejaid.
Henkka Hypponen on +1 Agency loovjuht, ettevõtja, telesaatejuht ja raamatu „Why We Fear“ autor, kes jagas oma mõtteid loovusest ettevõtluses. Tallinnas mitmeid kordi käinud Henkka ütleb, et see on linn, kus on palju energiat ning Eestit nimetab ta riigiks kui teenuseks (country as a service), millest võiks ka Soome palju õppida. „Eesti ja Soome majandused on üsna väiksed, kuid samal ajal on digitaliseerimine on avanud uusi turge, kuhu saab ulatuda vähema rahaga kui vähem. Kui varem pidi olema tohutu turunduseelarve või logistika, et uuele turule jõuda, siis nüüd see enam nii ei ole. Meid hoiab vanades asjades kinni meie mõtlemine. Mitmed asjad on muutunud nii palju, et peame loovamalt mõtlema hakkama.“
Hypponeni sõnul on peaks ettevõtjate jaoks tänapäeval keskne olema loovale mõttelaadile iseloomulik eesmärk – leida üles probleem, mille lahendamine on väärtuslik. „Innovatsiooni tõukavad tagant kogemused, andmed ja üldiseks kasutamiseks mõeldud tehnoloogia,“ ütleb Hypponen. „Inimesed janunevad pidevalt uute kogemuste järgi. Maailma serverites talletatud info kogus kahekordistub iga 18 kuu järel – ja tegelikult pole me veel andmerevolutsiooni isegi näinud. Tehnika aga muutub järjest levinumaks ja odavamaks ning kõigile kättesaadavamaks,“ täpsustas ta. „Selle tulemusena väheneb uute toodete ja teenuste tootmiskulu ja tootmise aeg. Ideede levitamise aeg ja kulu väheneb. Mis aga hüppeliselt kasvab, on klientide ootused – kui toode pole suurepärane, siis nad ei ole rahul.“
Allikas: Põhjamaade Ministrite Nõukogu esindus Eestis