OHMYGOSSIP — Tuhanded turistid ja perelisa lootvad paarid kogunevad igal aastal Edela-Hiina mägedesse, et osaleda omalaadsel väljanäitusel, mille tõmbenumber on äravahetamiseni sarnased näod – kaksikud, vahendas ETV saade “Pealtnägija”.
Iga suve alguses koguneb Mojiangi linna festivalile üle tuhande ühemunakaksiku. Nad tulevad üle kogu Hiina, aga ka teiselt poolt maakera. Paaride peo toimumispaik pole juhuslik. Väikeses linnas Yunnani provintsi mägedes on täheldatud erakordset fenomeni, kus identseid ühemunakaksikuid sünnib väidetavalt 50 protsenti rohkem kui kusagil mujal maailmas.
Linna vanimad kaksikud on Šuauen ja Šuauo. Nad on 77-aastased ja sündisid aastal 1938, mil valitses veel keiser. Mojiang oli juba siis kuulus oma kaksikute poolest. Neli põlvkonda hiljem on kaksikute paarid peres paljunenud.
Range ühe lapse poliitika kiuste, aga võib-olla just selle tõttu, on kaksikuid peetud eriliseks õnnistuseks ja neid saatnud eriline tähelepanu. Mullu oktoobris ühe lapse piirang tühistati.
Lilla riis, Vähi pöörijoon ja imeline vesi
Teadus ei suuda identsete kaksikute fenomeni lõpuni lahti seletada, kuid arvatakse, et suurem roll on juhusel kui pärilikkusel. Kohalike sõnul on Mojiangi müstilise kaksikuterikkuse taga piirkonna eriline toit – lilla riis. Lilla riis on kohalik spetsialiteet, mida kasvatatakse mäe jalamil. Proteiini- ja kiudaineterikas riis maksab tavalisest kolm korda rohkem.
Teised seostavad nähtust hoopis Vähi pöörijoonega, mis jookseb läbi linna. Kolmandad, ja nemad näivad olevat enamuses, usuvad linnakese allikaveesse, mille joomine soodustavat kaksikute saamist. On nagu on, kuid Mojiang on leidnud oma niši ja kaksikute linna tippsündmus on alates 2005. aastast toimuv festival. Kokku külastab kolme päeva jooksul festivali 140 000 inimest.
Hiina metropolidest ja majanduskeskustest kauge piirkonna ettevõtjad on fenomeni üle tänulikud. Kui kohaliku pudelivee villija äri kiratses enne, siis müük neljakordistus hoobilt, kui üks ettevõtja pani sildile kaksikud ja ristis toote “Kaksikute veeks”. Parimat müügiargumenti kannab tehase omanik alati kaasas – see on foto oma kaksikutest lastest.
Allikas: menu.err.ee
Loe kõiki OHMYGOSSIP´i seltskonnauudiseid SIIT