“Kui eelmisel aastal toetas iga Eurovisioni lauluvõistluse rahvuslikus eelvoorus võistlevat laulu videoklipp ning laule tutvustati viiel laupäevaõhtul, siis tänavu piirdume vaid ühe saatega – finaaliga,” toob konkursi “Eesti laul” produtsent Heidy Purga välja suurima erinevuse eelmise aasta eelvooruga.
“Tänavu, kui eelvooru eelarve on 300 000 krooni, ei oska ma videoklippide kohta veel midagi öelda. Kindlasti me laule tutvustame, aga kuidas, on vara öelda. Alles hakkame selle kallal tööle,” ütleb Purga. “Põhiinfo on see, et tuleb üks telesaade. Möödunud aasta näitel said kõik kümme finaali valitud laulu suure tähelepanu osaliseks raadios, internetis ja televisioonis, ka rahvale said lood tuttavaks. Kohalikku popmuusika-elu õnnestus rikastada uue muusika ja uutmoodi kooslustega. Usun, et see on hea põhjus, miks ka sel aastal oma lood konkursile saata,” leiab Heidi Purga.
ETV meelelahutussaadete toimetuse juht Mart Normet lisab, et eelmisel aastal oli eriti oluline tutvustada “Eesti laulu” kui kaubamärki. “Sellepärast tutvustati neid ka eetris viis korda. Nüüd aga on kärbitud ka põhisaate ehk siis “Eesti laulu” finaalile suunatud kulusid. Nii et igas mõttes saab see olema tagasihoidlikum. Kuigi tahaks loota, et vaataja ei pruugigi seda märgata. Aga fakt on see, et ETV kulutab kümme korda vähem raha kui eelmistel aastatel.”
Võistluslaul ühes sellele lisatud andmetega peab laekuma “Eesti laulu” korraldustoimkonnale telemajja hiljemalt 7. jaanuariks 2010. Tingimused on juba paigas: konkursil osalemiseks tuleb võistluslaul salvestada kvaliteetsele helikandjale. Salvestisele tuleb lisada laulusõnad, autorite ja esitajate nimed ning allkirjastatud kinnitus, et laulu sõnu ega muusikat ei ole avalikustatud enne käesoleva aasta 1. oktoobrit.
“Eesti laul 2010” (Eurovisioni Eesti finaal) on ETV eetris 6. märtsil 2010, kus selgub, milline laul sõidab Eestit esindama 55. Eurovisioni lauluvõistlusele Oslosse.