Meediamogul Rupert Murdoch rääkis Austraalia telejaamale Sky News, et kavatseb oma meediaväljaanded otsimootoritele kinni keerata. Loomulikult korjas radikaalse sõnumi üles kogu maailma ingliskeelne meedia ja peale kõige muu on nüüdseks ka välja arvutatud, mida otsimootorite robotitele tee kinni panemine kaasa tooks.

Veebiliiklust jälgiva ettevõtte Hitwise statistikast selgub, et Google’i otsing ja uudised tekitavad Wall Street Journal’i (WSJ) külastustest kokku üle kahekümne viie protsendi, vahendab TechCrunch. Täpsemalt — 12 protsenti külastajatest tuleb Google’i uudiste teenuse ja 15 protsenti otsingute kaudu. Kui Sky News’i saatejuht Murdoch’iga argumenteeris, et otsimootorid toovad meediportaalidele külastajaid juurde, siis vastas magnaat: “Me pigem näeme, et meie lehekülgi külastab väiksem, kuid maksujõulisem hulk inimesi”.

WSJ külastajatest 44 protsenti pole sellel leheküljel varem käinud. Seega teeb Google uute lugejate kohalemeelitamisega head tööd. Samas näeks Murdoch pigem lojaalseid lugejaid, kui neid, keda toovad kohale otsimootorid. Seni kehtib WSJ-i ja Google’i vahel leping, mille tulemusena on otsimootori kaudu võimalik lugeda tasulisi lugusid täismahus. Tuleb lihtsalt kopeerida soovitud artikli pealkiri Google’i otsingusse ja WSJ vastele klikkides pääseb ligi pikale loole.