“Ei soovi Eesti meediat kommenteerida,” ütleb Oleg Sõnajalg möödunud nädalal, just emadepäeval Õhtulehes ilmunud artikli kohta, milles tema ja ta venna naist liigses alkoholilembuses süüdistati. “Armastan Viivit kogu südamest ja toetan teda igas olukorras. Oleme neljakesi lahutamatu tervik ja hoiame üksteist,” räägib töökas mees Ohmygossip.ee’le.
Oleg Sõnajalg, kuidas te kommenteeriksite seda, et meedias nimetati Siiri ja Viivi Sõnajalga tugevateks alkoholi-lemblasteks?
Ei soovi Eesti meediat kommenteerida. Armastan Viivit kogu südamest ja toetan teda igas olukorras. Oleme neljakesi lahutamatu tervik ja hoiame üksteist.
Kuidas on möödunud käesolev aasta siiani, mida põnevat ja asjalikku olete teha jõudnud?
Aasta on alanud tormiliselt, oleme jõudnud rohkem kui terve aasta töö ära teha. Meie uue tuuliku arendus on jõudnud lõpule ja nüüd valmistume esimese tuuliku püstitamiseks. Aastasse on mahtunud ka mitu puhkusereisi ja hulgaliselt muid välisreise.
Sellel nädalavahetusel saabusid laevaga Saaremaale, Mõntu sadamasse kõik tuuliku osad. Laadisime laevale tuuliku põhikomponendid (torni sektsioonid ja tuuliku generaatori) eelmise nädala esmaspüeval Taanis, kolmapäeval laadisime samale laevale Poolas tuuliku 57 m pikkused labad – 100 m pikkune laev sai pilgeni tuuliku detaile täis, igaühe kaal üle 50 tonni. Poolas teostas ülemõõdulist transporti firma Transannaberg, kolmapäevasest aktsioonist on ka nende kodulehel pildigalerii. Transannabergi värskes juubelivideos kasutatud labade transpordi klipid on mälestus eelmise nädala kolmapäevast Poolas.
Mahalaadimine oli tõeline väljakutse: Mõntu sadamakai laius on 8,5 m, kraana “käppade” ulatus aga samuti 8,5 m. Selleks et suured ülemõõdulised detailid treileritele laadida, peab treiler laeva ja kraana vahele sõitma. Lihtne matemaatika ütleb et Mõntu sadamas on see võimatu. Sõna otseses mõttes tuli kasutada kõrgemat matemaatikat. Lisaväljakutse, oli ka see asjaolu, et kellelgi kogu Baltikumis ei ole 57 m pikkuste labade transportimise kogemust. Olime küll kogu teekonna Mõntu sadamast Salme tuulepargini hästi planeerinud ja ette valmistanud, aga siiski tuli ka transpordi käigus veel lisaks puid ja liiklusmärke eemaldada.
Töötasime kolmel päeval kogu meeskonnaga 16 tundi päevas, magasime ainult mõned tunnid, kuna laev pidi laupäeval lahkuma, et juba esmaspäevaks Põhja-Soome sadamasse jõuda. Kokku kasutasime viit kraanat, viit rekkat ja “lugematul hulgal” treilereid. Kõik detailid jõudsid turvaliselt ja vigastusteta ehitusplatsile, nüüd võib alata tuuliku koostamine ja püstitamine.
Mida arvate “Teeme ära” talgutest ja kas te ka ise sellest osa võtsite?
Väga positiivne ettevõtmine, aga endal ei õnnestunud kahjuks osa võtta, kuna olime Eestist ära.
Milline tähtsus või tähendus on teie jaoks Emadepäeval ja kuidas te seda päeva sel aastal tähistasite?
Kuna sellel aastal sattus just see ülalkirjeldatud aktsioon emadepäevale, siis …. Muidu on emadepäev meie peretraditsioonides võrdsel kohal jõulude ja jaanipäevaga, ka sellel korral tulid kõik pereliikmed, kes said, Saaremaale kokku – kõik elasid sellele aktsioonile kaasa.
Millised on teie plaanid lähemal ajal ja suveks?
See suvi on meie jaoks väljakutseterohke – püstitame esimese algusest lõpuni enda arendatud tuuliku prototüübi.
Kas teil on midagi ka südamel, mida sooviksite ära öelda?
Süda on endiselt soe ja rõõmu täis, soovin sedasama kõigile kaasmaalastele.