28. septembri kell 13 toimub KUMU auditooriumis Tallinna VII visioonikonverents “Trammile!”. Eksperdid peavad trammi teistest ühissõidukitest kiiremaks ja säästlikumaks ning kõnelejad näevad rööbastranspordi eelisarendamises ladusa linnaliikluse võtit.
Konverentsi ettevalmistamisega seotud Tallinna visiooninõukoja liikmete ja teiste asjatundjate hinnangul tuleb linnaliiklus kiirelt kohandada 21. sajandi vajadustele. Visiooninõukoja juhi, linnavolikogu esimehe Toomas Vitsuti sõnul tähendab see panustamist säästlikule liikumisviisile.
“Rööbastransport on teistest liikidest säästlikum, ohutum, kiirem ja mugavam – just selline, nagu kaasajal vaja. Nii majanduslangus kui tänapäevased nõuded kvaliteedile on esitanud meile väljakutse. Spetsialistid ütlevad selle kohta, et praegune aeg soosib tõhususprojekte. Rööbastranspordi eelisarendamine on just niisugune projekt,” selgitas Vitsut.
Tema poolt kokkukutsutud töörühm jõudis järeldusele, et Tallinna ühistranspordis tuleb panustada trammile, rajades rööbasteed nii Lasnamäe ja Õismäe kui ka teiste linnaosade vahele. Muudelt ühissõidukitelt ja sõiduautodelt peab olema reisijatel mugav trammile ümber istuda. Ekspertide soovituse kohaselt tuleks trammitee viia kesklinnas tunnelisse, et liikumiskiirust tõsta.
“Alles siis, kui tramm hakkab praeguse 17-kilomeetrise keskmise tunnikiiruse asemel liikuma vähemalt 25 km tunnis, saame rääkida 30 aastat vana kiirtrammi projekti teostumisest. See pole sugugi teostamatu unistus,” ütleb Vitsut.
Visioonikonverentsil esitletakse Strasbourg´i kogemust trammiliikluse korraldamisel. Aruteludes osalevad Tallinna visiooninõukoja liikmed Hardo Aasmäe, Ignar Fjuk ja Erik Terk ning linnaplaneerimise asjatundjad Dago Antov, Endrik Mänd, Ike Volkov, Irina Raud ja Mart Port.