“Kogu selle aasta on põhiline aeg ja energia läinud uue tuuliku arendusele. Nimelt oleme juba üle viie aasta projekteerinud uut tüüpi tuulikut ja hetkel on käsil prototüübi ehitus. Tegemist Eesti suurima tuulikuga, mille tehnilised lahendused on meie poolt leiutatud ja patendeeritud,” räägib Oleg Sõnajalg Ohmygossip.ee´le oma tegemistest.

Oleg Sõnajalg, kuidas teie suvi möödus, mida põnevat tegite?
Kogu selle aasta on põhiline aeg ja energia läinud uue tuuliku arendusele. Nimelt oleme juba üle viie aasta projekteerinud uut tüüpi tuulikut ja hetkel on käsil prototüübi ehitus. Tegemist Eesti suurima tuulikuga, mille tehnilised lahendused on meie poolt leiutatud ja patendeeritud.

Mida te soovitaksite neile inimestele kes ei oska valida elektrienergia teenuse pakkujat ja kas tuulepargist saadav elektrienergia tuleb odavam?
Ei oska ühest soovitust anda, igaüks peab leidma vastavalt oma vajadustele kõige sobivama pakkuja. Hetke seadusandlus ei võimalda tuuleenergiat tavatarbijale otse müüa. Samas olen veendunud, et ei ole kaugel see aeg, kui tuulest toodetud elekter on kõige odavam.

Kas ansambel “Sõnajalg” lähemal ajal kusagil kontserte ka annab ning kas jõulude ajal saab teid kusagil esinemas näha?

Hetkel ei ole plaanid veel päris kindlad.

Kas olete ehk uue plaadi välja andmise peale pole mõelnud?

Muusikaga oleme tegelenud pidevalt ja plaanime seda teha ka tulevikus.

Kas kuulute nende hulka, ke endast raamatu kirjutavad?
Me oleme selleks veel liiga noored ja rohelised.

Kuna te pidite omama isiklikku helikopterit, siis kas pole olnud mõttes või plaanis näiteks uus lennuliin avada?
Uut lennuliini me ei ava kindlasti mitte. Üks meie hea tuttav on öelnud, et kui tahad lennunduses miljonäriks saada pead eelnevalt miljardär olema. Kopterit kasutame ainult seoses enda ettevõtmistega.

Kui kõrgel maast helikopterid õhus üldse lendavad?

Helikopteriga saab lennata sama kõrgel nagu lennukigagi. Ainukeseks kõrguse piiranguks on asjaolu, et kõrgusel üle 3 km on õhk hõre ja hapnikuvaene. Kõrgel lendamiseks on vaja nn survestatud kabiini. Kuna helikopterid on mõeldud ennekõike just madalamal lendamiseks, ei ole reeglina kopterite kabiinid survekindlad. Samas just madalal on põnev lennata, kuna kiirus tundub suurem ja kõike näeb lähedalt.

Tulevikuplaanid?
Jätkata ikka samadel suundadel, millele annab põnevust juurde lendamine.

Kas teil on midagi ka südamel, mida sooviksite ära öelda?

Olgugi et Eesti kliima on veidi nutune, on siin palju toredaid inimesi, neile soovin õnne ja armastust.