Seni kuni andekad lapsed ei saa Eesti koolisüsteemis oma unikaalseid võimeid välja arendada, jäävad ka Eesti elu edasi viivad ideed tulevikus sündimata, märgib andekust uurinud Tartu Ülikooli teaduskooli kauaaegne direktor Viire Sepp.

“Uuringud näitavad, et võimekad lapsed on tihti koolis käitumisprobleemidega, sest nei on koolis igav. Praegu õpetame tihtipeale andekaid lapsi koolis laisklema. Neil ei teki vajadust pingutada, sest me ei paku neile stimuleerivat vaimutoitu,” räägib Viire ning lisab, et andekaid ei pea otsima sugugi viieliste õpilaste hulgast.

“Iga andeka õpetamine nõuab oma spetsiifikat ja seda õpetaja koormaks laduda ei ole õige. Tartu Ülikooli teaduskooli üks rolle ongi välja töötada materjale, mida õpetajad saaksid kasutada tööks tugevamate õpilastega. Maailmas peetakse suhteliselt efektiivseks ka aktseleratsiooni: võimaldatakse andekatel jätta klasse vahele või liikuda mõnes aines kiirendatud korras edasi.”

Refereeritud artikli täisteksti loe Postimehest