Leedus juunis ja juulis läbi viidud suvekampaania „Puhkus linnas”, mille keskpunktiks sai temaatiline leedukeelne veebileht www.visitestonia.com, meelitas Eesti vastu huvi tundma enam kui 24 000 kasutajat.
Kampaania keskendus linnapuhkuse võimalustele ja soovitustele Tallinnas, Tartus ja Pärnus. Menukaks osutus Eesti-teemaline veebimäng, kus loositi välja kuus reisi Eestisse ning Eesti toodetega piknikukorve. Huvi oli suur ning kodulehe küsimustele vastas valdavalt kuni 35-aastaste vanusegrupp. „Võitjate emotsioonid on positiivsed ning Eestit külastatakse esimesel võimalusel. Meil on hea meel, et kampaania osutus nii edukaks noorte leedukate seas,” kommenteeris EASi turismiarenduskeskuse direktor Tarmo Mutso.
Anatolijus Vasilenko sõnul, kes võitis Tartu kultuurireisi, on Eesti ammu olnud tema huviorbiidis kui Baltimaade edukaim riik, kuid varem pole ta Eestit külastanud. „Olen seni Eestist ainult head kuulnud. Nüüd on mul tekkinud võimalus ka ise kohapeal käia ja kujundada oma arvamus. Kriisi ajal ei saa paljud endale kaugemal puhkamist lubada, seega ongi praegu õige aeg lähinaabrite avastamiseks.”
Mutso sõnul valiti kampaania hüüdlauseks „Eestis on aega küll!”, mis ühelt poolt viitab lätlaste ja leedukate seas levinud stereotüübile, et eestlased on aeglased, kuid teisalt jällegi võimalustele siin elu nautida ja mitte tormata. „Kolm Balti riiki on küll lähedased ja paljus ka sarnased, kuid igaüks neist suudab pakkuda erinevad turismitooted,” ütles Mutso.
Leedu turistid on Eestist väga huvitatud, näitas EASi läbiviidud uuring: siin on käinud 41% Leedu 15-74-aastasest elanikkonnast. Leedu turistide arv Eestis on viimasel kolmel aastal märkimisväärselt kasvanud, 2008. aastal kasvas see 19% võrra. See on valdavalt seotud Tallinna populaarsuse kasvuga. Samuti on Leedu turistide menukaks puhkusepaigaks Saare maakond.
Eesti tugevateks külgedeks peetakse huvitavate vaatamisväärsuste ja tegevuste olemasolu ning turvalisust. Eestit oma puhkusesihtkohaks valima motiveeris leedulasi eelkõige Tallinna vanalinn, aga ka soov tutvuda kultuuri, ajaloo ning kauni loodusega.
Leedukeelne koduleht www.visitestonia.com jääb Eestit külastada plaanivatele turistidele abiks sügiseni.
Kampaania sai teoks Eesti kui reisisihi tuntuse suurendamise programmi raames, mida kaasrahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.