“Kuna mulle meeldib inimestega suhelda, siis teenindussfäär seda ka suurepäraselt võimaldab. Lisaks professionaalne huvi toitlustusteeninduse(HoReCa) ja kogu selle juurde kuuluva vastu. Ka eesmärkide seadmine ning nende saavutamine,” räägib Dorpat hotelli ja konverentsikeskuse toitlustusjuht Siim Koovit, miks ta töötab just sellel elualal.

“Minu töö on justkui ühe väikse firma juhtimine, kus tuleb igapäevaselt tegeleda personaliga, suhelda klientidega, kalkuleerida, sooritada müüki, tellida kaupu, teha aruandlust ja muud tuhat pisiasja,” paljastab Koovit suurhotelli toitlustusjuhi tööd.

“Tänapäeval töötavad paljud inimesed teadmatuses, mis nende firmas toimub, mida toob tulevik, kas tulemas on koondamisi, jne.. Seda kõike eriti tänases majanduskeskkonnas. Inimestel puudub kindlustunne, mis omakorda pärsib keskendumist tööle. Siinkohal on heaks lahenduseks, kui rääkida inimestega. Tööandjal tuleks kindlasti oma alluvatega pidevalt suhelda. Sellist horisontaalset suhtlemist inimeste vahel on igapäevaselt niigi palju. Kuid tihtipeale jääbki vajaka vertikaalsuhtlusest, kus info liiguks mõlemat pidi,” räägib Siim Koovit, et inimeste motiveerimine on väga oluline.

“On ka olemas rahalised motivaatorid, kuid enamasti suunab tööandja vabad finantsid eelkõige sinna kanalisse, mis annab kõige kiiremini käibe kasvu. Tihti peale personal sinna hulka ei kuulu. Kindlasti on üks hea motiveerija igasugused koolitused. Pean silmas just tarnijate või muude organisatsioonide poolt korraldatud ettevõtmisi. Näiteks toote tutvustused, messid, konkurssid. Sellised ettevõtmised turgutavad kindlasti inimest, avardab silmaringi, viib eemale töörutiinist, annab võimaluse suhelda kolleegidega.”