Soome teleekraanil jooksva Master-Chef toiduprogrammi kohtunik Sikke Sumari soovitab viinerivalmistajatel toime tulla kamara kasutamisega, kirjutatakse Ilta-Sanomates.

Soome toiduspetsialist Sikke Sumari on pahane soomlastest lihavalmistajate peale. Ta kritiseerib Helsingi Sanomat arvamuste rubriigis viinerivalmistajate reklaamkampaaniat, kus müügiargumendiks on see, et viinerites ei ole kamarat.

“Kuidas kamar kõlbab õhtusöögilauas, kui see on aeglaselt ahjus hautatud lihatüki ääres, aga vorsti sees muutub see hirmuäratavaks “lisaaineks”?” on Sikke imestunud.

“Mis lihapallidesse peenestatud broileri nahal viga on, kui grillitud broiler on on üks parimatest roogadest?”

Sumari imestab selle üle, et miks soomlased ei kasuta tapamajades kõiki loomade osasid toiduainetootmisel.

“Takistuseks on vaid maa toidukultuur, kus meelsamini süüakse “tehases valmistatud” toitu, lisaainetega küllastunud poolfabrikaate, kui keedetakse looma keelt, krõmpsuvat seakõrva, leegil kuumutatud või hautatud maksa koorekastmes.”

Sumari ise väldib valmistoite.

“Ma ei ole kunagi ostnud endale mikrolaineahjus soojendatavat toitu, ma isegi ei oma mikrolaineahju. Ma vihkan seda “bling” häält, mis kostub, kui masin on oma töö lõpetanud. Kui olen restoranis söömas ja kuulen seda häält, läheb restoran minu silmis kohe musta nimekirja,” ütleb Sikke.

 

[ot-gallery url=”gallery/toiduspetsialist-sikke-sumari-jaoks-oli-viinerireklaam-liig-mis-liig”]