Ohmygossip.ee / Ohmygossip Couture / OHMYGOSSIP Teen / Intervjuud / Seltskonnauudised / Suhted & Seks / Üritused / Blogid / Mitmesugust / Ilu & Mood / Film & TV / Gourmet
NordenBladet.ee / Ühiskond, Poliitika ja Äri / Reisimine & Kultuur / Kodu & Lapsed / Tervis, Keha & Vaimsus / Helena-Reeda Blogi / Eesti uudised / Soome uudised / Päevauudised

Kui kaal ei lange ehk mõned soovitused edasijõudnud LCHF-toitujatele

OHMYGOSSIP — See teema on mõeldud eelkõige siis edasijõudnud LCHF-toitujatele. Algajatele on minu soovitus endiselt võtta vabalt, teha liberaalset LCHF-i, jätta oma menüüst välja põhilised kurjajuured, nagu maiustused, magusad joogid, puuviljad, saiad, leivad, makaronid, riisid, kartulid  – ja kaal hakkab kindlasti langema, söö vaid kõht täisrasvastest toodetest mõnuga täis.

Mõnikord võib siiski ka üsna LCHF-iga alustades kaal hoopis tõusta – seda siis nendel inimestel, kes on üsna väikesekaalulised ja on seni oma kaalu kontrolli all hoidnud rangelt rasvavaese ja madala kalorsusega dieediga. Nendel on sellisest toitainetevaesest toitumisest juba siseorganid väikseks läinud ja esimestel nädalatel LCHF-iga võib kaal hoopis tõusta. Siseorganid lähevad jälle oma õigesse suurusesse tagasi, keha taastab oma normaalse oleku. Kui aga jätkata, hakkab siiski kõik üleliigne sulama.

LCHF-toitumine ei ole kindlasti vaid suure ülekaaluga inimestele. See sobib väga hästi ka peenikestele. Siin on pilt minust ja minu õest. Minu ülipeenike õeke on LCHF-toitumist harrastanud minust umbes aastajagu kauem ja ka tema on võtnud selle abil umbes 10 kilo alla – ilma igasuguse näljata, ilma igapäevaselt trennis rühkimata ja püsib nüüd oma ilusas ideaalkaalus ilma igasuguse probleemita. Enne LCHF-toitumist oli ta ligi 10 kilo raskem, käis viis päeva nädalas spordiklubis trennis ja toitus korralikult treeneri koostatud toitumiskava järgi (a la rasvavaba, täistera, puuviljad, kanafilee jne jne) – ning ei tundnud end sealjuures üldse hästi. LCHF muutis ka tema elu lihtsaks ja mõnusaks, ei ole enam vaja igapäevaselt kaalu pärast stressata, elagu LCHF ;)
 
Kellel aga kaal LCHF-i abil ikkagi nüüd ei lange, nendele on järgmised soovitused
(refereeritud www.dietdoctor.com lehelt):

1.      Toitu süsivesikuvaeselt – soovitatavalt kuni 20 g süsivesikuid päevas

2.      Söö siis, kui oled näljane – ehk et kõige tavalisem viga, mille algajad teevad – nad jätavad ära küll süsivesikud, aga endiselt ei julge süüa rasva, see aga omakorda võrdub näljaga. Söö julgelt rasvasest kõht täis: „Süsivesikuvaese toitumise juures põletab su keha söödavat rasva kütusena, kuna sinu insuliini (rasva talletava hormooni) tase on madal. Su keha muutub rasva põletavaks masinaks. Sa kaotad oma ülekaalu ilma näljata.“ Need on dr Andreas Eenfeldi ehk Dietdoctori sõnad.

3.      Söö tõelist toitu – ära lase end lollitada igasugustel asendajatel ja low-carb toodetel. Mingil teisel päeval peatun antud teemal pikemalt, aga põhimõtteliselt on võimalik igast asjast süsivesikuvaene variant teha – saiast, snickersist, koogist, pastast, jäätisest jne jne. Püüa selliseid asendusi igapäevaselt vältida, see ei vii pikas perspektiivis mitte kuhugi. Eelista liha, muna, kala, võid, juustu, köögivilja.

4.      Mõõda oma tulemusi nutikalt – alati ei tasu usaldada vaid kaalunumbrit, tasuks kätte võtta ka mõõdulint. LCHF-i boonus on see, et enamus inimestel hakkab suure hooga kõigepealt kahanema just vööümbermõõt!

5.      Keskendu pikale perspektiivile. Sinu ülekilod ei tekkinud paari nädalaga, seega nad ei saa ka nii kiiresti kaduda. Esimesel nädalal on tavaline kaalukadu 2 kg, aga see on vee arvelt. Edaspidi on täiesti tavaline ka vaid ca 0,5 kg kaalulangust nädalas. Kindlasti saavad aga ühe aastaga LCHF-toitumise abil kaalumured murtud ning tõenäoliselt enamus tervisehädad samuti lahendatud.

6.      Väldi puuvilju – puuviljadele on küll kõva PR-tulemusena uhke tervislikkuse aura ümber ehitatud, aga tegelikkuses sisaldavad nad väga palju suhkrut ja see on sama sorti suhkur (50% glükoos, 50% fruktoos), mis maiustusteski. Tänapäeva aretatud puuviljasordid on lisaks sellele veel järjest magusamad, nad ei ole sellised, nagu nad looduses oleksid. Fakt on see, et puuviljades olev suhkur võib kergesti peatada Sinu rasvapõletamisrežiimi. Puuviljades ei ole selliseid vitamiine, mida me köögiviljadest ei saaks. Põhiline vitamiin puuviljades on C – aga seda saame näiteks paprikast tunduvalt rohkem kui apelsinist.

7.      Väldi õlut – see on „vedel leib“. Õlu sisaldab väga palju süsivesikuid, mis samuti kergesti Sinu rasvapõletusrežiimi peatab. Alkohoolsetest jookidest võiks eelistada veini, šampust, viskit, konjakit, viina. Siiski, suured kogused mistahes alkoholi võivad kaalulanguse peatada, hoolimata nende väikesest süsivesikute kogusest, seega tarbi alkoholi mõõdukalt.

8.      Väldi kunstlikke magusaineid ja nendega maitsestatud tooteid.

9.      Dietdoctor soovitab üle vaadata oma ravimite tarbimise – seda teemat ma ei kommenteeri, igaüks konsulteerib oma arstiga.

10.   Maga rohkem, muretse vähem – hormoon nimega kortisoon, mis tekib stressi ja magamatuse tõttu, aitab rasval ladestuda. Kui oled vähe maganud ja stressis, siis tõenäoliselt kaob õige pea ka soov tervislikku eluviisi harrastada.

11.   Vitamiinid, mineraalid – Dietdoctor nimetab siin D-vitamiini ja multivitamiini. Mina ise võtan lisaks nendele veel ka Mg kelasini.

12.   Söö vähem piimatooteid ja pähkleid. Kahjuks sisaldavad piimatooted ja pähklid ka päris palju süsivesikuid, lisaks on paljudel inimestel kergem neid asju üle süüa, umbes nii, et võtad natuke ja veel ja veel ja jäädki sööma. Toon mõned näited nende asjade süsivesikute sisaldusest 100 g kohta:

4% kodujuust 2,6 g
30% hapukoor 2,7 g
35% vahukoor 2,9 g
10% kreeka/türgi jogurt 5 g
kreeka pähklid 18,3 g
mandlid 17,3 g
sarapuupähklid 9,4 g
makadaamipähklid 3 g
parapähklid 4 g

13.   Treening – see on küll kaalu seisukohast ületähtsustatud teema, aga siiski heaks boonuseks korraliku toitumise kõrval. Dietdoctor soovitab proovida jõutreeningut ja intervalltreeningut.

14.   Optimaalne ketoos. Mida vähem süsivesikuid sööd, seda suuremasse ketoosiseisundisse keha läheb, st keha hakkab kütuseks kulutama järjest rohkem oma enda rasva. Ketoosi on võimalik mõõta apteegis müüdavate ketostix ribade abil ning veresuhkrumõõtjate abil. Mina ise pole kumbagi teinud. Ma tunnen endal ketoosi ära spetsiifilise hingeõhu järgi – saan selle järgi teada, et olen ketoosis, lõhna mõttes meeldiv ei ole, aga sel juhul on abi suuspreist ;) Lisaks sellele spreile aitab ka, kui palju vett juua. Aga tõsi ta on, et kui keha on ketoosis, siis langeb kaal palju ja kiiresti. Keda ketoosi teema rohkem huvitab, sel soovitan guugeldada „ketogeenne dieet“, saab infot.

15.   Lase oma hormonaalset seisundit kontrollida – jällegi, arstide teema, mina ei kommenteeri.


Allikas: lchfeesti.blogspot.com.ee


Tags assigned to this article:
dieetkaalLCHF-toitujasoovitusedtervis

Reklaam:
error:
Copyright © NordenBladet 2008-2019 All Rights Reserved.
Skandinaavia / Põhjamaade uudised ja info eesti keeles.
Scandinavian / Nordic news and info in Estonian.
Nordic News Service & Link Directory



blog.tr.ee