Detsembri lõpus õnnestus Disainikeskusel Briti Nõukogu toel Eestisse tuua legendaarne Briti Moenõukogu konsultant, Londoni Moenädala kunagine korraldaja ja mitmete moebrändide turule tooja Anna Orsini.
Itaalia päritolu Orsini, kes on moeäris töötanud üle kahekümne viie aasta on justkui ringikäiv moepiibel – ta teab peast igat moebutiiki Londonist Jaapanini, ta võib tulistada noorte moedisainerite nimesid, kellest me alles mõne aasta pärast kuuleme, tal jagub nõuandeid nii noortele alustavatele kui ka tunnustatud moedisaineritele ning üle kõige armastab ta moodi ja selle müümist.
Anna Orsini on moeäriga olnud tihedalt seotud alates 80ndates kui ta alustas Itaalias selliste disainerite, nagu Armani ja Piero Pachetti turustamisega. Seejärel suundus ta Londonisse aidates ja esindades noori tõusvaid ja trendiloovaid disainereid, nagu Antwerp Six disainerid, Timney Fowler, John Galliano ning vahendas Briti tekstiilidisainereid juhtivatele Pariisi ja Milano moemajadele.
Anna Orsini on nõustanud rahvusvahelisi moebrände nii USAs, Suurbritannias, Belgias, Prantsusmaal kui ka Indias ja Venemaal. Töötades aastaid Briti Moenõukogus (British Fashion Council), tegeleb ta rahvusvahelise pressi, edasimüüjate ning Londoni Moenädala akrediteeringute ja programmidega. Selle kõige kõrvalt korraldab ta ka moeturunduse seminare ja mentorlusprogramme noortele disaineritele ning oli ka üks Estethica – Londoni Moenädala jätkusuutlikkuse programmi idee algatajaid ja International Fashion Showcase’i eestkõneleja.
Eestisse tuleku eesmärk oli tutvuda siinse moedisainiga ja eelkõige just noorte disaineritega, kes esindasid sel aastal ja esindavad järgmisel aastal Eestit International Fahsion Showcase’il Londonis. 17. detsembri õhtupoolikul kutsuti Anna rääkima Disainikeskusesse laiema publiku ette. Disainikeskuse väike seminariruum oli moeinimestest ja suurtest mõtetest pungil. Jagame ka teiega mõnda Anna nõuannet, sest olles moeäris olnud aktiivne juba üle kahekümne viie aasta oli Anna Orsinil algajatele moedisaineritele nii mõnedki näpunäited, kuidas sisseostjatele ja butiikidele läheneda, mida tuleks silmas pidada, kuidas oma kollektsiooni esitleda ja kuidas läbirääkimisi pidada.
London-Pariis-Los Angeles
Orsini rõhutas oma esitluses korduvalt, et moeäris on kaks pealinna – London ja Pariis. London tõmbab ligi pressi ja noori talente, Pariisi on koondunud äri ja olulisemad butiigid. Kui sul on ainult üks võimalus ja koht, kuhu minna, siis see on Pariis. Aga arvestama peab, et Pariisi minnes peaks taskus olema leping vähemalt 6-10 butiigiga, sest siis võetakse sind kui disainerit tõsiselt. Anna soovitab alustada Londonist – osaleda näitustel, moenädalal ning saada esimesed pressikajastused ja müügikontaktid.
Kolmas samm on juba riided kuulsuste (näitlejate ja lauljate) seljas ning selleks on ainuõige Los Angeles. Trendidesse ja trendide ennustamisse Anna Orsini ei usu, netilehekülgedest jälgib ta igapäevaselt style.com, net-a-porter.com ja luisaviaroma.com’i.
Anna Orsini nõuanded:
Less is more!
Vaata oma kollektsioon väga kriitilise pilguga üle, vähem on alati parem. Esemed, mis ideaalselt kollektsiooni ei sobitu, nõrgestavad seda ja võivad saada määravaks, kas sisseostjad üldse sinu väljapaneku juures peatuvad.
Hinnastamine
– Ka kõige kallimal ja ekslusiivsemal asjal peaks hind olemas olema, vastasel juhul ära pane seda toodet üldse välja
– Kindlasti tea hindu peast, ükskõik, kas kollektsioonis on 10 või 100 asja
– Hindadest rääkides ole kindlameelne ja ära hakka vabandama, et asi on nii kallis/odav, sest materjalid on kallid vms. Ära kasuta väljendeid kallis/odav.
– Alati ütle välja hulgihinnad!
Sales kit must have:
– tellimusvormid
– müügitingimused (kes tasub saatekulud, kindlustuse jne)
– tarnetähtajad
– märkmik ja klambrilööja (pane kirja kõik detailid, soovid ja mõtted sisseostja/ajakirjaniku jne kohta)
Kommunikatsioon/müügiprotsess:
– Poodide, butiikide andmebaas
– Too välja, millised on bestsellerid (isegi kui neid veel ei ole), signatuurtooted jne, et teha ka sisseostja otsustamist kergemaks
– Täienda juttu väikeste oluliste detailide ja lugudega, aga make a statement not your life story!
– Sina oled sinu bränd
– Alusta kõige kallimast tootest
– Ära aja ostjat segadusse erinevate hinnaklasside jne.
– Küsi tagasisidet
– Mäleta kindlasti ostja eelmisi ostetud tooteid
– Ole 100% kindel, et kokkulepitud tähtajaks valmib vajalik kogus kõrge kvaliteediga tooteid
Pärast tehingut:
– Tellimuse kinnitus 15 päeva pärast
– Helista regulaarselt poodi ja küsi, kuidas müügiga läheb, kas on midagi juurde vaja, millised on kõige populaarsemad tooted jne.
– Monitooring – kes mida ostab