Selle kevade H&M rannamoe modell on vägagi pruuniks päevitunud Isabeli Fontana, keda suurtel ja kaunitel reklaamplakatitel igas rootsi linnas poseerimas võib näha.
“Isabeli Fontana, modell, keda H&M kasutab selleks, et müüa meile unistust, kuidas me kõik välja peaksime nägema, on erakordselt pruun,” kirjutavad professor Yvonne Brandberg ja Vähisihtasutuse peasekretär Stefan Bergh oma debattartiklis tänases Dagens Nyheter’i numbris, vahendab Ohmygossip Norway.
Mõlemad leiavad, et H&M aitab kaasa eluohtliku iluideaali kinnistamisele. “Kui ma seda kampaaniat nägin, siis leidsin, et see on kohutav. Arvan, et paljud, kes seda kampaaniat näevad, mõtlevad “just nii tahan ma välja näha”. Kogu see suur töö, mida me teeme selle nimel, et inimesed mõistlikult päevitaksid, jookseb liiva kui niimoodi tehakse,” ütleb Yvonne Brandberg.
Igal aastal tabab nahavähk 40 000-t rootslast ja tegemist on vähivormiga, millesse haigestumine kõige kiiremini kasvab. Maliigne (pahaloomuline) melanoom on kõige tavalisem nahavähi vorm ja sellesse haigestumise risk suureneb koos päevitamisega. “Päike aitab ju kaasa nahavähi arenemisele ja osa neist, kes saavad pahaloomulise melanoomi, surevad,” ütleb Brandberg ja jätkab: “Olen sellega 25 aastat töötanud, et õpetada inimesi vähem päevitama. Oleme tulnud järeldusele, et ideaalid mängivad suurt rolli ja just neid me peamegi muutma. Selge see, et on kohutavalt kahju sellist kampaaniat näha. Oma viimase kampaaniaga aitab H&M kaasa sellele, et rohkem inimesi kaotab elu nahavähile.”
H&M annab kommentaari oma meilis Aftonbladet’ile: Meil on väga kahju kui me oleme oma kampaaniaga kedagi häirinud. Meie eesmärgiks ei ole demonstreerida mingit kindlat ideaali, eesmärgiks on näidata meie uusimat suvekollektsiooni. Võtame neid seisukohti arvesse ja arutame neid siseselt edasi enne järmiseid kampaaniaid.”
Vaata Isabeli Fontana’st ka varem tehtud pilte, kus naine veel solaariumiga liialdanud pole.