Kuigi osa “Ajujahi” võitjatest kulutab võiduraha ja läheb tagasi palgatööle, ajab rõivaste taaskasutusprojekti käivitaja Mari Martin elu sisse juba uuele ärile. “Eesti on väike riik ja siis kõik siin arvavad, et nad on ka ise väikesed,” ütleb Mari Martin Äripäevale.
Ta seletab, et Eestis on talente palju, kuid ambitsioonid on väikesed. Selle tõttu pidavadki meie talendid justkui kännu taha kinni jääma. “Meie disainerid on tipptasemel, aga keegi neist pole jõudnud kaugele. Probleem pole disainis, vaid võimekuses viia asju väljapoole.”
Mari sai oma ettevõtmistele hoo sisse tänu “Ajujahi” konkursile, kui võitis projektiga ReUse Republic 175 000 krooni, mille abil loodi ettevõttele kodulehekülg ja oma nägu. EAS uskus rõivaste ümbertöötlemisse samuti ja toetas pärast telesaadet äriplaani poole miljoni krooniga.
“Muidugi on mul vedanud,” ütleb Mari. Samas ei saa suure raha võitu vaid vedamiseks nimetada, sest erinevalt teistest “Ajujahil” osalejatest hakkas Mari oma ideed kohe ellu viima. Ta ei jäänud investoreid ega auhinnaraha ootama. “Tulemused olid näha juba konkursi ajal,” räägib Mari.
Kuigi Mari loodab tulevikus koostööd teha tuntud kaubamärgiga H&M, jääb ta numbritest kõnelemisel hätta. “Ma pean raamatupidamisest järele vaatama,” vastab Mari küsimusele, kui suur on ReUse Republicu käive. Siiski ütleb ta, et äri areneb jõudsalt. Soomes töötavad inimesed asja kallal ja huvi on tuntud ka Rootsis.
Nüüd teeb Mari juba uut asja. Ta on välja mõelnud lahenduse, kuidas kõige odavamalt saaks disainriiete poodi pidada. Eeskuju on võetud Londoni pop-up-poodidest, mis rändavad ühest kohast teise. Mari rajab kokkupakitava poe ka Eestisse. Selle ühekordne investeering on ligi 150 000 krooni. Odavaks teeb lahenduse see, et poel pole vaja pidevalt renti maksta. “Võime oma poe avada üllatuslikult Raekoja platsil või hoopis Londonis,” räägib Mari.
Refereeritud artikli täisteksti loe Äripäevast