Sel nädalal jõudis Eestis müüki käsiraamat “Äriasjad ehk Sissejuhatus Muusikaturundusse”. Raamat annab ülevaate vahenditest, mida on võimalik kasutada muusika turundamiseks ning on esimene sellesisuline raamat Eestis.

Raamatus on juttu kuvandiloomest, levitamisest, messidest kuni autoriõiguste ja tuuritamiseni välja. Rõhk on eelkõige muusikaturundusega seotud praktilistel teadmistel – ses mõttes on tegu ka teatavat sorti käsiraamatuga artistidele. Raamatuga koos ilmub ka muusika minikogumik “Äriasjad”, kus on lugudega esindatud Maria Minerva, Zahir, Enn Tiidumaa ning 60ndate lõpus haihtunud, kuid legendina mälus püsinud punkbänd Kooma. Kogu materjal on varem avaldamata.

Muusikaturundusega varem mitte kokku puutunud lugeja võib seda raamatut võtta kui juhtumiuuringute kogu, kus näited on asetatud muusikaga seotud konteksti ning turundus-žargooni tase on tekstis jäetud mõistlikkuse piiridesse.

Raamatu autoriks on Meelis Ojasild, kes on muusikaprodutsendina tegutsenud üle 8 aasta. Meelise varasem töökogemus hõlmab muuhulgas online-turundust altex marketing’is, Meeste Tantsupeo meediasuhete haldamist ning Delfi kontekstuaalse reklaamiformaadi käivitamist. Hetkel täiendab Meelis ennast Tallinna Ülikoolis.

Raamatu valmimisele aitasid kaasa paljud muusikas ja meedias tegevad inimesed: Ingrid Kohtla, Mart Niineste, Janno Vainikk, Priit Juurmann jpt.

„Nii nagu hakkab Eesti online-turundus tasapisi lapsekingadest välja saama, on sama juhtumas ka Eesti muusikaturul – näitena võib tuua kasvõi järgmisel aastal kolmandat korda toimuva Tallinn Music Week’i,“ kommenteerib Meelis Ojasild.

„Antud käsiraamatus käiakse üle kõige olulisem, mis puudutab muusikaturundust – mida iga turundaja võiks teada, kuid mida iga artist peaks teadma,“ ütleb Meelis kokkuvõtvalt.