OHMYGOSSIP — Rahvusvaheline Merendusorganisatsioon IMO otsustas jõustada seaduse, mis keelab kruiisilaevadel oma reovee laskmise Läänemerre, vahendab Maailma Looduse Fond.
Stockholmi ja Helisingi vahet käivad laevad ei ole oma reovett juba aastast 2007 Läänemerre eraldanud kuid teiste rahvusvaheliste laevade tegevuses on olnud erinevusi, hoolimata, et neile on Helsingis pakutud võimalust reovesi nö ära anda.
Veidi üle aasta tagasi, 2015 aasta märtsis, avaldas WWF (Maailma Looduse Fond) muret Läänemere merekeskkonna kaitse (HELCOM) raportis, et vaid 30% rahvusvahelistest kruiisilaevadest jätavad oma reoveed sadama vastuvõtupunktidesse. Kuigi Rahvusvaheline Merendusorganisatsioon IMO võttis keeluotsuse juba 2010. aastal vastu, on rakendamine aastaid edasi lükkunud. Nüüd aga teatab WWF rõõmsana, et rahvusvahelisi kruiisilaevasid sunnitakse oma reovett andma vastuvõtupunktidesse.
“See on otsene võit Läänemere rannikuriikide elanikkonnale ja loodusele. Luksuskruiisilaevade jäätmeveed on tekitanud suurt koormust Läänemerele,” ütleb WWF mereprogrammi juht Sampsa Vilhunen. “Oleme otsusega tohutult rahul, sest oleme selleks viimased 10 aastat vaeva näinud. Meie töö veel jätkub, sest kavatseme hakata jälgima, et rakendamise otsust ka järgitakse,” ütleb mees.
Kuigi uudis on hea ja väga oodatud, on muutused aeglased. Keeld jõustub järk-järgult. Jäätmevete merre laskmise keeld jõustub uutele laevadele alles 2019. aastal ja olemasolevad laevad saavad üleminekuperioodi kuni 2021. aastani. Eestimaa Looduse Fond on teiste Läänemere äärsete riikidega koostööd teinud alates 2006. aastat. Laevade reovee vähendamise murega on võrgustik tegelenud loomisest alates.