Karmel Eikneril ja tema abikaasal Rait Killandil (42) on kahe peale suur pere – Henry (18), Helen (14), Karl Elmar (10) ja Karolina Josefine (6). Televisiooniga tegi praegune kaubamärgi Powered of Karmel tootejuht lõpparve täpselt kümme aastat tagasi, kirjutab Arter.

Kõige olulisemaks põhjuseks ja tõukejõuks rõivatööstusse siirdumisel – lisaks Karmeli soovile ennast teostada – oli tõik, et tema ja Raidi poeg Karl Elmar osutus allergikuks, kes võis kanda vaid sajaprotsendilisest puuvillast riideid. Millises suunas ettevõtlust arendada, sai Karmelile kiiresti selgeks. Lastele tervislikke kehakatteid otsides ta need ka leidis, ent hind, mida nende eest poes küsiti, osutus röögatuks. “Pole võimalik, et Eestis neid asju toota ei saa,” sähvatas peas.

Nii tuli ka mõistmine, et kuigi pere on suur, võib naisterahva elus olla mõõdukal määral muudki peale söögitegemise ja koristamise. Just nimelt mõõdukal määral – liialt suureks Karmel kehasõbralike rõivaste tootmist ajada ei tahtnudki. “T-särk on aga asi, mida läheb igas peres vaja ja moekunstnikele ma otseselt kanna peale kah ei astu. Tegin oma elu lihtsamaks,” avaldab Karmel.

Ta paljastab oma äriedu saladuse. Kuna lapsed on eri vanuses ja teadmistega, on just nemad Karmeli toodete esimesed testijad. Ütlevad kohe ära, mis on cool ja mis nõme, ning ennustavad eksimatult, millise disainiga rõivaesemel on sihtrühma hulgas reaalne võimalus popiks saada.

“Peaasi, et asi müüks rohkem kui kaks tükki poolaastas,” lööb Karmelis välja ärinaine. Koos abikaasa firmadega – reklaamiagentuuriga Mast, professionaalset teletehnikat rentiva ettevõtte Bravo One ja tootebrändiga Powered by Karmel – annavad Eikner ja Killandi tööd umbes kahekümnele inimesele.

“Olen oma eluga rahul,” kinnitab jätkuvalt sarmikas Karmel. “Sellepärast – ja see on oluline just Eesti naistele –, et väikeses riigis saad teha oma firmat ainult siis, kui tahad lihtsalt ennast teostada. Teenid iseenda palga oma meelistegevusega.”

 

Refereeritud artikli täisteksti loe Arterist