OHMYGOSSIP — Soome suurima K-marketi ehk siis Jounin Kauppa omanik Sampo Kaulanen oli üllatunud, kui sai politseilt hoiatuse oma Facebooki staatuse kohta, vahendab Metropoli.

Sampo Kaulanen kirjeldas Facebookis oma kogemust, kui mängis internetis välismaa CasinoEuro puuviljateemalises õnnemänguautomaadis. Politsei arvates oli mehe Facebooki staatuse näol tegemist välismaise hasartmängufirma reklaamimisega. Politseihoiatuses viidati, et ainult Ray, Veikkaus ja Fintoto võivad Soomes hasartmänge levitada.

Kaulanen´il ei olnud eesmärgiks mängule reklaami teha. Ta lihtsalt testis huvipärast, kas üldse võidab midagi. Mehe meelest on arusaamatu, miks inimesi kannustatakse hasartmänge mängima. Mõnel inimesel on oht lausa oma maja maha mängida.

Kaulanen jätkab oma mõttelendu erinevate toodete näol, mida sama loogika järgi samuti ei tohiks reklaamida. “Õlut võib küll teatud piirangutega reklaamida kuigi on oht, et mõni võib veel maja maha juua. Ka rasvaste toitude videod võiks keelata, kuna mõni võib süüa end kehva seisu ja seeläbi mõjutab riigi majandust.”

Kaulanen saab aru, et ühiskond soovib kaitsta oma kodanikke, aga tema meelest ei peaks sellega muutuma absurdseks. “Pidev kaitse nii alkoholi, mängude ja maailma ohtude eest. Lapsed ja noored ei saa nagunii üldse mängida, ega ka alkoholi tarbida. See on selge, et mitte keegi ei kannusta neid seda tegema.”

Soome mänguettevõtted reklaamivad Soome meedias jätkuvalt mänge. Välismaa hasartmängude reklaamimine on täielikult keelatud. “Võib kindel olla, et (välismaised mänguettevõtted) ei maksa Soome riigile makse, aga seda ilmselt ka ei võimaldataks. Ja ka see ei olnud reklaam vaid lihtsalt kinnitus sellele, millises jama keskel me elame,” tõdeb Kaulanen.

 

Loe lisaks:

Uus hasartmänguseadus ja kaughasartmängude korraldamine Eestis
Hasartmänguseadusest ja kaughasartmängude korraldamisest Eestis, kirjutab seekordses blogis Complus Consultingu jurist Agnes Karpati.