Ida-Viru spaad pole oluliselt Eesti puhkajaid kaotanud, mõni on isegi juurde võitnud, küll aga on tulnud hindu langetada, vahendab Põhjarannik.

Üks Toila spaa omanikest Sulev Reelo ütles, et nii nagu muutuvad ajad, muutuvad ka kliendid. Praegu on levinud, et klient teeb rohkem juhuotsuseid ega plaani pikalt asju ette. “Meil on sel suvel päris normaalselt puhkajaid käinud, paraku on hinnad madalamad, et majas üldse rahvast oleks.”

Küsimusele, kas Toila spaa kogemus kinnitab väidet, et majanduslangus on elavdanud siseturismi, vastas Reelo, et neil on Eesti puhkajaid alati palju olnud. “Meil oli enne siseturiste 60 protsenti ja praegu on ka. Kuigi kliente on vähemaks jäänud, pole proportsioonid muutunud. Aga neil, kes olid orienteeritud välismaalastele, on loomulikult päris palju kliente ära jäänud.”

Meresuu spaahotelli tegevdirektor Tarmo Bachmann lausus, et eestimaalasi on nende klientide hulgas endiselt enamus – üle 60 protsendi. “Arvuliselt nende hulk eelmise aasta suvega võrreldes kasvas. Ühelt poolt on meie tuntus suurenenud, teisalt on põhjus selles, et eestlased reisivad rohkem kodumaal.”

Bachmann kinnitas, et klient on muutunud hinnatundlikumaks ja raha loevad puhkust või mõnda üritust planeerides kõik, nii tavatöötajad kui ettevõtjad. “Ma arvan, et seda on kogenud teenusepakkujad kogu Eestis ja maailmas, et klient valib palju rohkem ja tahab selle raha eest palju rohkem saada.”

Saka Cliff Hotel & Spa direktor Terje Bürkland ütles, et ehkki reisid piiri taha on samuti väga odavaks läinud, võib selle suvega rahul olla. “Klientide arv on sama nagu eelmisel aastal, aga muidugi hind on teine. Oleme ära tunnetanud selle hinnatundlikkuse, millise hinna peale klient tuleb.”