Eesti Meedia ostmine lõpetab aasta aega kestnud passiivse oleku ja võimaldab tunduvalt agressiivsemalt turul edasi tegutseda, ütles ettevõtte juhatuse esimees Mart Kadastik. 1998. aastast Norra meediakontsernile Schibsted kuulunud Eesti Meedia müüakse ettevõtte senisele juhatusele ning suurärimees Margus Linnamäele. Kadastik ütles “Aktuaalsele kaamerale”, et finantsinvestoril on reeglina huvi mitte rahast ilma jääda, aga Linnamäe puhul tundub, et ta tuli meediaärisse mitte rikastumissooviga, vaid missioonitundest, et Eesti ajakirjandusel läheks hästi.

Tema sõnul ei tähenda Eesti Meedia ostmine mingeid suuri muudatusi ja midagi täiesti teistmoodi tegema ei hakata. ”Ma arvan, et praegu on see hetk, kus meil see passiivne olek, mis on kestnud aasta aega, lõpeb ära, me saame tunduvalt agressiivsemalt turul edasi tegutseda. Arvan, et lihtsalt paremini ajakirjandust teha, selle läbi vast ka olla lugejatele-vaatajatele meelepärasemad. Mingit pea peale pööramist kindlasti ei tule. Lätis ja Leedus tugevdame oma positsioone ja online-meedias ka tervikuna, nii et need strateegilised positsioonid – Baltikumi mastaap ja online kui prioriteet – säilivad,” kinnitas Kadastik.

Ostuotsus oli tema hinnangul Eesti Meedia arengule kõige mõistlikum variant, sest Schibsted oli juba poolteist aastat tagasi otsustanud Baltikumist lahkuda ja keskenduda edaspidi kuulutusteärile. ”Poolteist aastat oli pikk aeg ja see kulus sellele, et leida kõige mõistlikum ja parem variant Eesti Meediale. Kõige halvem variant oleks olnud lihtsalt ettevõtte tükeldamine, mis oleks olnud Schibstedile finantsiliselt kõige parem variant – lihtsalt müüa tükke ja pärast lugeda raha kokku,” märkis Eesti Meedia juht. Ta lisas, et Schibsted on väga soliidne ja autoriteetne firma, kes niimoodi ei käitu, ja nende põhimõtteline otsus oli, et firma säilib tervikuna.

Esmaspäeval kirjutasid Norra meediakontserni Schibsted juht Rolv Erik Ryssdal ja Eesti Meedia juht Mart Kadastik alla lepingule, millega Meedia Holding OÜ omandab kõik AS-i Eesti Meedia aktsiad. Uuest omanikfirmast kuulub 50 protsenti Tamm Meedia’le ja 50 protsenti UP Investile, mille omanik on Margus Linnamäe, selgub ettevõtte teatest. Juhtkonna liikmete moodustatud Tamm Meediast omab Mart Kadastik 58 protsenti, Toomas Issak, Meelis Luht ja Andres Kull igaüks 14 protsenti.

Saavutatud kokkuleppe järgi on AS-i Eesti Meedia väärtus ligi 30 miljonit eurot. Tehing hõlmab kõiki Schibstedile kuulunud Eesti, Läti ja Leedu ettevõtteid. Eesti Meedia gruppi kuuluvad Postimees, Kanal 2, Trio grupp, maakonnalehed nagu Pärnu Postimees, Sakala, trükikoda Kroonpress, kuulutuste portaal Soov, 50 protsenti Õhtulehest, Ajakirjade Kirjastusest ja Express Postist, samuti Läti ja Leedu online-ettevõtted nagu Plius, 15 Min, TVNet ning Leedu ajakirjade kirjastus ŽLG.

Ärimees Margus Linnamäe ütles, et meediaärisse sisenemine on tema jaoks loomulikult uudne olukord. “Tegemist on huvitava ja perspektiivika investeeringuga,” lausus Linnamäe. “Kuid selle äratasuvus pole ainult rahaliselt mõõdetav. Kui tahame, et elukeskond Eestis oleks terve ning demokraatia ja vabadus püsiks, siis vajame majanduslikult tugevat ja missioonitundelist meediat. Siit ka meediaga seotud inimeste, teiste seas omanike, suur vastutus,” sõnas ta. Tehingu rahastamise organisaator Linnamäe on üks Eesti rikkamaid ärimehi, kelle varanduse väärtus oli 2012. aastal Äripäeva hinnangul 83,5 miljonit eurot. Linnamäe on siiani olnud tegev paljudes valdkondades, kuid peamiselt ravimiäris läbi oma kontserni Magnum.

Kui mitmed ostu kommenteerinud eksperdid on avaldanud arvamust, et omanikeringi vahetumine suurt muutust kaasa ei too, siis BNS-i vastutava peatoimetaja Ainar Ruussaar’e hinnangul on ühest küljest tore, kui suur meediakontsern kuulub Eesti ärimeestele, kuid alati on teoreetiline võimalus, et ärimehed hakkavad meediat kasutades ajama oma asja.