Multifilmitegelane Jänku-Juss on leidnud kindla koha Eesti laste südames – tegelaskuju omanik teenib aasta-aastalt kasvavat kasumit ja dividende. Ent edu valguses on tekkinud küsimus, kuivõrd eetiline on omavahel siduda lastele suunatud sisu ja turundussõnumeid.

Lõuna-Eesti ettevõtja Janika Leoste on koos oma perekonnaga loonud terve Jänku-Jussi maailma. Sinine jänes ei tegutse mitte ainult näidatavates multifilmides, vaid ka raamatutes, DVDdel, mängukaartidel jm. Jussi kaubamärki müüakse T-särkidele, viineripakkidele. Juss on “ärganud ellu” maskotina, keda külla kutsuda saab.

Jänku-Jussi omava ettevõtte Lasteveeb OÜ tulu tuli pikalt üksnes Lasteka ja Mudila veebikeskkondadesse müüdud reklaamist. Aga viimased kaks aastat on välja antud ka Jänku-Jussi raamatuid, mis lisas kohe esimesel aastal ligi 30 000 eurot müügitulu. Raamatutel läheb nii hästi, et eelmisel aastal teeniti enam nende kui veebireklaamimüügi pealt.