OHMYGOSSIP — Meie väikeses Eestis on raske leida moeblogi, mis hõlmaks kõike. 2012. aastal loodi teismeliste poolt tänavamoodi kajastav moeblogi Entrum. Uurisime, kuidas moeblogi tekkis ja mida blogist leida võib.

Kuidas sündis Entrum moeblogi?
Teismeliste poolt tehtava ja teismelistele mõeldud tänavamoodi kajastava moeblogi vajadus tuli elust enesest. 2012. aasta novembris tegi Eesti Energia noorte ettevõtlikkusideede konkurss ja arenguprogramm Entrum või lihtsalt Entrum koostöös High Roller Films-iga esmakordselt muusikavideo fimimise aktsiooni Eesti tuntud muusiku loomingule. Kõik tuntud ja vähem tuntud Eesti muusikud said meile pakkuda oma loomingut, millele Entrum teeks 1 ööga vinge muusikavideo. Võitja selgitati välja Facebooki hääletuse vahendusel. Võitjaks osutus Teele Viira, Tuuli Randi ja ULA eurolaul ”Ring the alarm!”. Muusikaaktsiooni käigus selgus kui palju tegelikult on noortel realiseerimata energiat ja fantaasiat, mis on lihtsalt ripakil. Sama olukord on ka Eesti moemaailmas. See nišš on täiesti vaba. Meil on hulgaliselt eraisikust stilistide moeblogisid, kuid puudub suurele teismeliste auditooriumile suunatud ajakirjanduslik peegeldus ja maitse kujundaja. Nii sündiski mõte teha moeblogi, mida teeksid noored ise ja mis oleks suunatud noortele, jälgides ja luues trende ning olles sillaks teismeliste ja nn täiskasvanute moemaailma vahel.

Milline oli selle blogi algus ja miks valisite just moeblogi?
Alates meie ÖÖsessioonist 8. detsembril 2013 oli moeblogi fookuseks esitleda moehuvilistele Entrum programmis osalevate 13-19-aastaste noorte riietumisstiili. Eesmärk oli toetada ja propageerida teismeliste seas soovi eristuda, olla loominguline, kirglik, julge ja nutikas. Usume, et see, kuidas inimene riietub on üks paljudest, kuid tihtipeale ka enim silmapaistvatest eneseväljenduse vahenditest. See on ekslik arvamus, et kui inimene on hea, pole oluline kuidas ta riietub. On küll. Kui inimese hing on ilus, siis see väljundub ka tema suhtumises ümbritsevasse maailma, sh ka oma riietusse. See ei tähenda, et sul peavad olema brändirõivad, pigem peab sinu väljanägemises olema individuaalsust. Tahame kasvatada noortes stiilitunnet, tahame, et eestlastel oleks oma individuaalne stiil nagu seda on itaallastel või taanlastel. Lisaks on see üks meeleolu loomise vahenditest. Selles mõttes aitab meie blogi visualiseerida koguni Eesti noorte identiteeti.

Kuidas toimib hetkel blogi ja mida võib inimene leida külastades seda blogi?
Oleme praegu aktiivses arengufaasis. Me ehitame üles oma identiteeti ning see on ülimalt põnev. Täna leiab moeblogist hulgaliselt outfit’i postitusi Entrum’i sessioonidel osalenud noorte riietumisstiilist ja mõned soovitused enda individuaalse stiili loomise osas. Moeloojad ja moeasjatundjad leiavad Entrum moeblogist inspiratsiooni ja ülevaadet, mida tänapäeva Eesti noored tegelikult kannavad ja mis trendid on noorte seas populaarsed.

Kuidas Eesti inimesed on blogi vastu võtnud ja kui populaarseks see on osutunud?
Blogi on ilmunud õiges kohas ja õigel ajal. Ainult mõne päevaga tekkis päris arvestatav fännibaas ning see jätkab kasvamist. Blogi sihtgrupp on eelkõige 13-19-aastased teismelised üle Eesti, kes tahavad eristuda, kellel on stiilitunnet ja miks mitte ka huumorit, et seda mitte eriti tõsiselt võtta. Blogist otsitakse inspiratsiooni ning ka võimalust näidata ennast ja oma individuaalsust. Nagu meil tavatsetakse öelda – ”Julge olla, kes Sa oled ning julge eristuda!”.

Kui palju inimesi seisab selle blogi taga?
Igapäevaste toimingute eest vastutab moeblogi peatoimetaja Grete Roždestvenski, kellel on endal modellikarjääri minevik ning kes on töötanud brändidele nagu Givenchy ja Valentino. Moeblogi fotosid teeb fotograaf ja moelooja 19-aastane Pärnust pärit Keidi Mäe, kelle üks tuntumaid projekte moemaailmas on eridisainiga vihmamantlite projekt Amberella. Sulesepa ametit peab moeblogi jaoks 16-aastane moeajakirjanik Helena Ringo Viljandimaalt. Niisiis on tegemist üle Eesti asuva toimetusega.

Mida soovite selle blogiga inimestele pakkuda ja milliseid asju edastada?
Pakume noortele inspiratsiooni ja innustust oma riietumisstiilis julgemad olema, leidma oma individuaalsuse ja stiili. Toome stiilinäiteid trendikatest noortest Eestis ning anname soovitusi konkreetseteks elujuhtumiteks.

Millised on tulevikuplaanid ja praegused unistused?
Meil on kaugele ulatavad eesmärgid. Suurem eesmärk on saada suurimaks Eesti teismelistele mõeldud moekanaliks. Lõppsiht on kujuneda Eesti noorte ja moeloojate vaheliseks suhtluskanaliks, kus moeprofessionaalid saavad jälgida, mis tänavatel nö tegelikult toimub ning teiselt poolt vahendades noortele Eesti alustavate ja juba kaugele jõudnud moeloojate loomingut ning sõnumit.

Olles eelkõige noorte ettevõtlikkusideede konkurss ja arenguprogramm soovime pakkuda võimalusi loomemajandusest ja moetööstusest lugupidavatele noortele oma loomingu tutvustamiseks, et Eesti turule tuleks rohkem omapäraseid moetooteid, mis on noorte endi poolt loodud. Ehk soov on tekitada Eesti teismeliste moeloomingu turgu. Lisaks soovime käivitada ENTRUM moebrändi, mis on mõeldud noortele ning mille loomisesse on kaastud Eesti tuntud ja alles alustavad moeloojad. Esimeseks tooteks moebrändi sarjas hakkab olema nahadisaineri Kadri Kruusi trendikas nahast käepael, mida kaunistab slogan ”Juhi oma elu ise!” Toode on teostatud rokk&roll stiilis ning leiab kindlasti sooja vastuvõtu noorte ja stiilsete seas.