Märts on juba mitu aastat olnud teada tuntud kui hea teeninduse kuu. Kõiki häid teenindajaid saab kiita lehel heateenindus.ee, kuna eestlased on väga kitsid kiitusi jagama ja üldse midagi head ütlema, siis just nüüd võid oma lemmikteenindajat kiita!

Olen ka ise töötanud klienditeenindajana riide- ja kosmeetikapoes, seega tean, mida tähendab kliendisõbralik teenindamine ning mis toimub töökollektiivis. Riidepoes töötamine oli omamoodi huvitav. Teades täpselt soodusmüükide algusaegu sain kasutada oma eeliseid, loomulikult panin endale hea, parema ja ilusama kauba kõrvale…

Kliendid isegi ei näe kõike kaupa, mis tegelikult müüki tuleb, see käib igal pool nii, töötajad saavad parima nodi endale! Samuti kuuluvad poes töötamise juurde muud hüved, varieerudes spordiklubidest toidupoodide soodustusteni. Alustasin töötamist Pärnus asuvas kaupluses suve algul. Töötasin hästi ja sain pea alati klientidelt kiita. Suve lõpul tekkis soov minna õppima Tallinna, ning ka katseaeg sai läbi… Kuna kaupluseketil oli pood ka Tallinnas, sain lasta end sinna üle viia. Sain tunda rasket elu… täiskohaga tööl ja koolis korraga käia. See oli raske, aga sain hakkama!
   
Sealses töökollektiivis olid vaid naised ja te võite ette kujutada, mis draamad ja nääklused seal toimusid. Ma pole hullemat ussipesa näinud! Räägitakse oma probleeme ühele ja teisele jne. Teine paneb omaltki poolt miskit juurde ning räägib kolmandale ja show algab. Let the real showlife begin!
   
Olen pidanud ka jääma mitme tule vahele, ja draamasid pealt vaatama/kuulama.

Ühel hetkel avastati mind ning alustasin oma muusikukarjääriga ning iga artikli puhul oli kellelgi vaja kobiseda. Sellistel hetkedel mõtlesin küll, et “muretsege ajud omale lollid eided”. Tore, kui tööl on ka keegi normaalne, kellega muustki rääkida saab kui vaid tööst, aga kui räägitakse pidevalt vaid oma lapsest, a`la mida täna söödi kuidas lasteaeda mindi, mis uue sõna laps kasutusse võttis jne, siis on see tüütu! Või siis rääkida mehest, kes muudkui maksab kõik kinni ja elu on ilus. Üks hetk saabus tõehetk sellele samale neiule, nimelt mees jättis maha, võttis uue naise ja nüüd peab ta üksinda last kasvatama. Nagu ma eelmises blogis kirjutasin, siis “karma is a bitch“. Klatshi veel selja taga ning räägi taga.

Mul on selle üle lausa hea meel, et karma teeb selliste inimestega head tööd! Meie “armsas” kollektiivis olid nii mitmedki töötajad, kes arvasid, et see millega tegelema hakkasin on vale, siinkohal pean silmas teistest erinemist ning muusikatööstusega liitumist. Eks see on ka arusaadav, sest teada on, vinguvatel inimestel, kellele mitte miski ei meeldi ega sobi, polegi vist hobisid millega tegeleda. Nende jaoks on terve elu riidepoes töötamine igati OK. Pean teid õnnitlema selle eest, sest mina nii ei suuda, oman unistusi paremuse poole!

Nende kahjuks, minu õnneks ei suutnud ma seal kaua vastu pidada. Tuli aeg millal pingeid ja valesid töötajate vahel oli niivõrd palju, et tegin oma valiku elus edasi minna. Olen selle üle väga õnnelik, kopitama pole ka mõtet kuskile jääda!

Järgnev töökoht oli rohkem minu ala, nimelt sain uue töö kosmeetikapoodi. Seal meeldis mulle väga, sealne kollektiiv oli super tore! Tööga seoses käisin erinevatel kursustel ja alati oli midagi uut ja huvitavat juurde õppida. Super bueno oli! Sellised on minu mälestused tööl käimise ajast. Hetkel tegelen enda arendamisega ning loovtööga.   

Heast teenindamisest siis edasi. Tean, et ettevõtte tulemused sõltuvad klienditeenindusest. Hea klienditeenindaja on sõbralik, naeratav, teab ning tunneb oma kaupu. Tean ka seda, et alati ei saa naeratada kõigile ja ega peagi, jäägu siiski Ameerikasse see keep-smile-face. Kui klient on viisakas, on ka klienditeenindaja seda. Kui klient tuleb nägu vingus ja otsib vigu, ei saagi teenindaja temale head teenindust pakkuda, sest klient otsib vaid vigu, mille kallal saaks rohkem vinguda. Ei saa minna kellegi peale oma paha tuju välja elama. Väljend “Klient on kuningas” on ajast ja arust.
   
Ükski inimene ei saa pidada ennast kuningaks kui ta seda ei ole! Matemaatikast ju tuntud 1+1=2, samamoodi võiks lahti võtta kliendi ja teenindaja vahelise teenindamise. Viisakas, tore klient + viisakas, sõbralik teenindaja = hea teenus ja hea teenindamine!
   
Mulle meeldib palju shopata ning käin tihti ka väljas söömas… seega näen, mis toimub ning suudan võrrelda saadud klienditeeninduse kogemust erinevates ettevõtetes. Sõbralik ja vabalt suhtlev teenindaja on nipp, millega saab alati kliendi endale võluda ning truu klient on alati soovitud klient. Igal ühel on kujunenud välja omad lemmikud… nii ka minul. Koht, kuhu ma iga kell läheksin on….trummipõrin … Kohvik “Boheem” kalamajas, alati sõbralikud teenindajad ning hubane koht!

Pean mainima ka ühe halva kogemuse kohe ära. Viimati sai käidud Hotell Džingli kohvikus ja ma pole veel nii ebaviisakat ja ükskõikset teenindamist näinud. Ei tulnud nende kahe noore tibi suust ühtegi viisakat sõna, ei kuulnud ma ühtegi “tere, palun, aitäh, head isu, nägemist”! Sain aru, et need 2 noort tibi on sinna võetud vaid enda peegelpilti külmiku ustelt vaatama. Teate küll suur karastusjookide külmik — sealt ukselt näeb vist pealaest jalatallani ennast. Mitte kellelegi ei soovita seda kohta! Tööandjale annaksin väikese omapoolse soovituse… Otsi uued töötajad!

Miks ma seda räägin? Lihtsalt sellepärast, et ega teile endile ka ei meeldiks nina vingus teenindajad. Tallinnasse on tekkinud palju uusi kohvikuid. Paljud neist pannakse kindlasti paari aasta pärast kinni, sest seal ei ole mitte midagi erilist. 100 samasugust kohvikut ei oma ka mõtet, kui miskit teha siis uut ja huvitavat — ebatavalist võib isegi öelda. Ettevõtluse maastik on karm, kõik siin ellu ei jää!
   
Meeldivat teenindamist ning suurepärse teeninduse osaliseks saamist! Ärge unustage, et see, missugune sa ise kliendina oled, samasuguse teeninduse osaliseks sa ka saad!

 It is not fair to ask of others what you are not willing to do yourself.

 /Eleanor Roosevelt/

Alati teie MB