Alkoholireklaami keelustamine, samuti alkoholimüügi kitsendamine on olulise mõjuga samm laste ja noorte riskikäitumise ning alkoholi tarbimise piiramiseks. Seega on põhjendatud ja vajalik riigi poolt otsustav samm seadusandluse kaudu rangemateks alkoholi reklaami- ja müügipiiranguteks.
Laste kasvatamismallid tulevad kodunt, aga suhtumine lastesse tuleneb laiemalt riigi kaudu. Riigi hool ja vastutus ei saa kõikuda ega olla laste ja noorte elukeskkonna kujundajana ebakindel. Peame jätkuvalt edendama tervisekäitumist ja kaitsma peresid alkoholi laostava mõju eest.
„Alkoholi reklaamimine on otseselt seotud alaealiste alkoholi tarvitamise suurenemisega,“ ütles Eesti Karskusliidu esimees Lauri Beekmann. Reklaami keelustamine on omamoodi märgiks, mille kaudu valitsus näitab, kui tõsiselt alaealistega seotud alkoholiprobleemi siiski võetakse. „ Eesti televaatajate jaoks on kõige vaadatavamad ikka oma kohalikud kanalid. Muidu oleksid alkoholitootjad oma reklaami ju juba ammu mujale suunamas,“ arvas Beekmann.
Samas taunib MTÜ Lastekaitse Liit ja Eesti Karskusliit AVE Õllesummeri kampaaniat, mis kutsub äsja täisealiseks saanud noori üles tähistama oma sünnipäeva Õllesummeril ja pakub neile selleks tasuta sissepääsu. Õllesummer ei ole kindlasti kogupereüritus ja seal ei ole kohta lastele. Kuvand suurürituse taustal pereüritusest või kultuuriüritusest on eksitav ja nihestab meie väärtusi ühiskonnas. Eelkõige saavad siin eeskuju näidata korraldajad ja lapsevanemad, sest alkohol ja lapsed ei sobi kuidagi kokku.