Saaremaa Laevakompanii (SLK) uue reisiparvlaeva lastakse vette juba selle kuu lõpus, kuid liinile reisijaid teenindama jõuab uus alus novembris.

„Reisijate arv saarte ja mandri vahel liigub tugevas tõusujoones. Uutesse laevadesse investeerimisega suudame kasvavaid mahte teenindada aastaid ning ühtlasi viime reisiliikluse kvaliteedi täiesti uuele tasemele. Sisuliselt on see sarnane 1997. aastal läbiviidud programmiga, kui alustasime vanade vene tankipraamide väljavahetamist kaasaegsemate reisiparvlaevade vastu – täna oleme võtnud sihiks tuua liinile tuliuued reisilaevad, mis ehitatakse spetsiaalselt Lääne-Eesti saarte ja mandri vaheliste liinide vajadusi ja eripärasid silmas pidades,” sõnas SLK juhatuse esimehe Tõnis Rihvk pressiteenistuse vahendusel.

BLRT Grupi juhatuse esimees Fjodor Berman lisas, et uus parvlaev mahutab 160 sõiduautot ja kuni 600 reisijat. „Alus on 97 meetrit pikk ja 18 meetrit lai ning suudab arendada kiirust 16 sõlme,“ kirjeldas Berman.

Laevafirma teatel on uus reisilaev praegu liinidel kursseerivatest parvlaevadest kuni poole võrra kiirem ning läbiks seega ühe suuna Saaremaa ja mandri vahel 23 minutiga ning Hiiumaa ja mandri vahel 75 minutiga, lisandub laadimis- ja lossimisaeg.

Laevale tulevad avar reisijateala, sealhulgas toidukohad, päikesedekid ning kauplus, samuti saavad reisijad kasutada tasuta wifi-ühendust. Uus laev alustab reisijate teenindamist novembris, lõplikult ei ole veel otsustatud, kas laeva koduliiniks saab Kuivastu-Virtsu või Rohuküla-Heltermaa. Nime saab laev novembrikuusse planeeritud ristimistseremoonial.

31. juulil pannakse Klaipeda Vakaru Laivu Statykla tehases kiil ka järjekorras teisele Saaremaa Laevakompanii tellitud uuele parvlaevale. Kokku on SLK tellinud BLRT Grupilt kolm reisiparvlaeva, mille jaoks tehtav investeering küündib 1,4 miljardi kroonini.

Koos sadamate valdaja AS Saarte Liinid tehtavate investeeringutega sadamate laiendamisesse ja kaasajastamisesse tõuseb uute laevade liiniletoomisesse suunatav summa 2 miljardi kroonini.