Maailma suurim toidu ja karastusjookide tootja Nestlé, kes teatas esimese poolaasta kasumi ja käibe kahanemisest, teenis loomade toidu pealt paremini kui inimeste pealt, kirjutab The Wall Street Journal ja vahendab Äripäev.

Ettevõtte keskendumine suurema marginaalide toodetele on vähendanud küll üldist käivet, aga samal ajal on tarbijad leidnud võimalusi kulutada rohkem oma koertele ja kassidele.

Kõige paremini läheb ettevõtetel, mis müüvad lemmikloomade toitu, aga kasvavad turud on ka teised loomadega tegeleva sektorid alates nende tervishoiu ning lõpetades kindlustusega.

Pärast loomatoidu valmistaja Ralston Purina ülevõtmist 2001. aastal sai Nestlést selle sektori liider. Selle aasta esimesel poolaastal kasvas lemmikloomade divisjoni orgaaniline käive 9,1 protsenti, mis jäi alla vaid ühele Nestlé seitsmest valdkonnast. Divisjoni käive oli 6,4 miljardit Šveitsi franki, moodustades 12 protsenti kontserni kogutulust.

Nestlé kiiremini kasvavate kaubamärkide hulka kuuluvad Purina ja Friskies, Dog Chow‘ müük kasvas esimese poolaastaga 16 protsenti, jäädes maha vaid Nespresso müügile, mis kasvas 20 protsenti.