Isegi vaatamata valitsuse ergutuspakettide vähenemisele näitas USA oktoobri jaemüük üllatuslikku kasvu. Seda eelkõige tänu kasvanud autode müügile. USA jaekaubanduse sektor võtab enda alla kogu maailma suurimast majandusest olulise osa, mistõttu jaemüügi dünaamika on väga tähtis ka kogu USA majanduse seisukohast.
USA oktoobrikuu jaemüük kosus 1,4 protsenti, olles alles septembris valmistanud halva üllatuse 2,3protsendilise kukkumisega. Jaekaupade nõudluse kasv nii odavkettide kui ka luksuskaupade pakkujate puhul võib tähendada ka ilusamat jõulumüüki. Siiski ei tasu liiga suureks optimistiks veel hakata, kuna tarbijate kulutusi mõjutab suuresti tööturu olukord ja viimane on teatavasti endiselt kehvas seisus. Veel enam, kui USA ettevõtted jätkavad agressiivset koondamispoliitikat, hakkavad tarbimismahud taas allapoole kukkuma.
Ökonomistid ootasid USA jaemüügi kasvuks oktoobris 0,9 protsenti. Kui autod välja arvata, kasvas jaemüügikäive aga vaid 0,2 protsenti, ökonomistid ootasid 0,4protsendilist arengut.
Autode ja nende osade müük hüppas aga koguni 7,4 protsenti, märkides sellega väljaronimist sel aastal eelnevalt tehtud viimase kolme aasta madalaimast august. Kui General Motorsi ja Fordi autode müük kokku liita, siis näitasid nad oktoobris koos esimest kasvu viimase kolme aasta jooksul. General Motorsi juht Fritz Henderson teatas eile Bloombergi vahendusel, et novembri müügitempo on oktoobriga sarnane.
Lisaks automüüjatele võisid oktoobris kasvu üle rõõmustada ka näiteks riiete, tervishoiutoodete ja internetijaemüüjad. Samas kinnisvaraturuga seotud jaemüüjad, nagu mööbli- ja ehitusmaterjalide ärid, pidid ka oktoobris tunnistama käibe langust. See toetab arvamust, et kinnisvaraturu taastumine on aeglane.