OHMYGOSSIP –  Daily Mail arvutas välja, kumb on tarbijale kasulikum, kas soetada endale vana kasutatud auto või sõita salongist kordades kallima tuttuue pilliga välja, mida ei ähvara aga kohene lagunemine ning remondikuludesse investeerimine.

Võrdluses kasutati viie Ühendkuningriigi kõige populaarsema automargi andmeid, et uutele ja kasutatud autodele kuluv summa välja arvutada. Võrdluses osalesid 3. seeria BMW, Ford Fiesta, Nissan Qashqai, Opel Astra ja Volkswagen Golf. Võrreldud kulutuste hulka kuulusid näiteks kütuse kulu, kindlustus, remondi- ja hoolduskulud.

Kõikide autode puhul oli uuele autole kuluv summa tõepoolest märkimisväärselt madalam kui vanema auto kulutused. Uuele autole kuluv summa on aastas keskmiselt 1669 eurot, samal ajal kui viis aastat vanemale autole kulub keskmiselt 1963 eurot aastas.

Põhjus, miks vanematele autodele rohkem raha kulub, peitub eelkõige kütusekulude suuruses, remondi- ja hoolduskuludes ning kindlustuses. Samuti tuleb uute autodega sageli kaasa kopsakas garantiifond, mis tähendab suurt võitu hoolduskulude pealt.

Samas ei ole kulude kalkulaatorisse sisse arvestatud uue auto ostmise kõige suuremat miinust: auto väärtuse kiiret langust. Näiteks kui uus Ford maksab veidi üle 16 000 euro, siis viis aastat vana auto maksab keskmiselt 5700 eurot. See tähendab, et aastas langeb auto väärtus üle 1700 euro.

Nii et isegi, kui teatud automudelitega on võimalik hoolduskulude ja efektiivsuse pealt mitusada eurot kokku hoida, on uue auto ostmine siiski kokkuvõttes kallim, kuna auto enda väärtus langeb oluliselt kiiremini kui kasutatud auto oma.

Avafoto: OHMYGOSSIP/Helena-Reet Ennet