Ohmygossip.ee / Ohmygossip Couture / OHMYGOSSIP Teen / Intervjuud / Seltskonnauudised / Suhted & Seks / Üritused / Blogid / Mitmesugust / Ilu & Mood / Film & TV / Gourmet
NordenBladet.ee / Ühiskond, Poliitika ja Äri / Reisimine & Kultuur / Kodu & Lapsed / Tervis, Keha & Vaimsus / Helena-Reeda Blogi / Eesti uudised / Soome uudised / Päevauudised

Marianna Link: Tasuta ühistransport viib ühistranspordi kvaliteedi nulli ning pärsib selle arengut!

Marianna Link: Tasuta ühistransport viib ühistranspordi kvaliteedi nulli ning pärsib selle arengut!

OHMYGOSSIP – Kui ma esimest korda kuulsin tasuta ühistrnaspordi ideest pidasin seda mingiks lolliks naljaks. Kui aga selgus, et seda ideed “kaalutakse” tõsiselt, siis pidasin seda ilmselgelt absurdseks. Miks “kaalutakse”? Aga pole ju keegi öelnud inimestele mille või kelle arvelt see raha leitakse ja lubage kahelda, et see raha hetkel lihtsalt kuskil üle on. 

Tallinna Linnavalitsus ei ole suutnud konkreetselt vastata küsimusele, kus see raha tuleb, hääletus aga kestab juba üle nädala. Rääkimata sellest, et ainuüksi sellele hääletusele on kulutatud absurdne summa.

Tasuta ühistranspordiga kaoksid ära ka piletikontrollid see aga omakorda tähendaks seda, et kodututel oleks taas võimalus aktiivselt ühistransporti kasutada, nemadki ju on inimesed ja vaevalt, et sõidukites olevad eeskirjad, kus öeldakse, et sõidukis ei ole lubatud sõita määrdunud riietega ning joobes olekus, neid peataks. Kes hakkab seda siis kontrollima ja säärseid sõitjaid välja tõstma? Sellisel juhul näeksin ma taas  vajadust reisisaatjate järele, kes silma peal hoiaksid sõidukis toimuval. Me ilmselt kõik oleme kunagi kogenud seda äärmiselt ebameeldivat tunnet, kui ühissõidukis viibib mõni kodutu, ütleme nii, et see olukord võib olla niivõrd ebamugav ja talumatu, et oleme sunnitud sõidukist maha astuma ja järgmist ootama. Usun, et tasuta ühistransport muudaks tavakasutaja jaoks ühissõidukid hoopis kasutuskõlbmatuks.

Tasuta Ühistranspordi ideele on nö otsitud katet ka soovist vähendada õhusaastet lootes sellele, et inimesed, kes seni kasutanud vaid isiklikku transpordi otsustavad nüüd ühistranspordi kasuks. Ma olen enam kui veendunud, et reaalsuses see nii ei ole. Inimene, kel on tänapäeval auto ja ta suudab seda ülal pidada ei näe kindlasti vajadust ega põhjust hakata nüüd sõitma järsku bussi, trolli või trammiga. Kindlasti kasutavad paljud autoomanikud ka praegu aeg-ajalt ühissõidukeid, kuid olen kindel, et nendel harvade kordadel pilet osta ei ole nende jaoks mingi probleem. Samuti ei usu ma ka, et inimesed, kes igapäevaselt kasutavad ühistransporti ja ostavd kuukaarti midagi väga sellega säästaks, kui edaspidi jääks see u 20 € väljaminek tegemata.

Tekib ka küsimus, mia raha eest hakatse sõidukeid remontima, mis raha eest tagatakse sõidukijuhtidele tulevikus palgatõus jnejne? Lahtiseid küsimusi on tohutult palju mida aga ei ole on vastused. Tallinna pildis on veel küll ja küll näha väga vanu sõidukeid, mis on juba üsna kriitilises seisus ja vajaks väljavahetamist, leian, et kui linnal on vaba raha ühistranspordi tarbeks, siis võiks seda kasutada ühistranspordi edenedamiseks ja kvaliteedi parandamiseks.

Samuti võiks olla ühistranspordis rohkem soodustusi ning ühtne piletihind peaks kehtima kõigile inimestele, mitte nõudma suuremat piletiraha inimestelt, kes pealinnas ei ela. Leian, et vähemalt neile inimestele, kes Tallinnas töötavad või õpivad peaks võimaldama tallinnlasega võrdse piletihinna olenemata tema sissekirjutusest. Palju on ka neid inimesi, kes tegelikult elavadki aastaid Tallinnas kui üürivad korterit ja seega pole neil võimalus end siia sisse kirjutada, sest üldjuhul ei taha ükski korteriomanik võõrast inimest oma eluruumidesse registreerida.

Pea iga aasta on ühistranspordi hinnad tõusud ning kohati ongi need põhjendamatult kallid, arvan aga, et sellest täiesti piisaks kui hindu pisut langetada ning teha lisasoodustusi ning miks mitte hoopis kaotada praegune pensionäride täiesti tasuta sõit. Mitmed pered on palju kehvemas seisus ning neil jääb tunduvalt vähem raha kätte ühe inimese kohta kui pensionäril. Pealegi võib ühistranspordis näha 50% ulatuses just pensionäre, kes tihti suisa ummistavad sõidukeid ning sõidavad ringi igavusest. Kui ka nemad peaks mingi sümboolse hinna sõiduki kasutamise eest välja käima, siis ilmselt nad ka planeeriks oma käike rohkem ja kasutaks ühissõidukeid otstarbekamalt.

Kuigi tasuta ühistranspordi hääletuse tulemused on ettearvatavad, sest kes ei tahaks midagi tasuta saada, siis loodan, et oli/on ka piisavalt neid inimeis, kes kaine mõistuse säilitasid ja taipasid, et säärane asi on absurd ja ei too kasu kellelegi.

Kahjuks on aga Eesti Vabariigis palju ka neid kodanikke, kes arvavad, et riik peab neid üleval pidama, kes elavadki vaid sotiaaltoetustest ega soovigi oma elu muuta ning ise tööle minna. Sellised kondanikuid ei mõtle sellele, et kust see raha siis riigikassasse tuleb. Need inimesed aga kes saavad aru, et tasuta lõunaid pole olemas peaksid kõik minema hääleta tasuta ühistranspordi vastu!


Tags assigned to this article:
Marianna Linktasuta ühistransport

Reklaam:
error:
Copyright © NordenBladet 2008-2019 All Rights Reserved.
Skandinaavia / Põhjamaade uudised ja info eesti keeles.
Scandinavian / Nordic news and info in Estonian.
Nordic News Service & Link Directory



blog.tr.ee