Ohmygossip.ee / Ohmygossip Couture / OHMYGOSSIP Teen / Intervjuud / Seltskonnauudised / Suhted & Seks / Üritused / Blogid / Mitmesugust / Ilu & Mood / Film & TV / Gourmet
NordenBladet.ee / Ühiskond, Poliitika ja Äri / Reisimine & Kultuur / Kodu & Lapsed / Tervis, Keha & Vaimsus / Helena-Reeda Blogi / Eesti uudised / Soome uudised / Päevauudised

Kuidas magamistuba mugavaks muuta?

Me teame küll, et magamistuba peaks ideaalses kodus olema rahulik paik, kuhu põgeneda argipäeva sekelduste ja pinge eest. Ometi jõuavad mured ja stress sinnagi. Tagajärjeks võivad olla unestus ja tervisehäired. Kuidas siis muuta magamistuba mugavaks pesaks, milles sügavasse unne vajuda? Sisustus.ee annab 10 soovitust, kuidas magamistuba mugavaks muuta!

1. Kõrvalda televiisor magamistoast ning paiguta see elutuppa või kuhugi mujale. Televiisori vaatamine voodis pärsib head und.

2. Samuti vii toast välja arvuti ja hoia seda selle jaoks mõeldud kohas, näiteks kabinetis või kontorinurgas. Niiviisi eemaldad tööstressi ja –mured kohast kus peaksid hoopis keskenduma lõdvestumisele ja magamisele.

3. Värviteooria kohaselt mõjuvad erinevad varjundid inimestele erinevalt. Jahedad värvid, mis asuvad värviratta vasakul poolel, tekitavad rahuliku õhkkonna. Nende värvide seast ongi soovitav magamistoa värvitoon valida. Väldi kirkaid ja tugevaid värve, mis on pigem ergutavad kui rahustavad.

4. Jälgi, et magamistoa vastas- või kõrvaltoas ei oleks stereosüsteemi, televiisorit või muid lärmakaid elektroonikaseadmeid. Enamasti ei ole kodudes helikindlad seinad ja seetõttu võivad kõrvaltoast kostvad helid sind kergelt üles äratada.

5. Magamistuppa vali valguskindlad aknakatted. Isegi kui päike ei ole väljas, pääseb piisavalt valgust tuppa, mis su und häirida võib. Eriti oluline on magamistoa võimalikult pimedana hoidmine nende inimeste kodus kelle töögraafik nõuab päeval puhkamist.

6. Kui sa vajad magamiseks valgust, siis selle asemel et magada kogaeg laearmatuur säramas, hangi näiteks valgusregulaator või mõnus soolalamp.

7. Ka tualettruum ja vannituba oleks võimaluse korral soovitatav planeerida magamistoast võimalikult kaugele, et teise inimese varane dushivõtmine või tualetis vee tõmbamine kergema unega inimest üles ei ärataks.

8. Jälgi, et uksed ja aknad oleks kindlalt kinni, et ei tekiks tuuletõmbusi ega kolisemist.

9. Parima õhukvaliteedi säilitamiseks kasuta õhupuhastajat või –niisutit. Allergeenid ja liiga kuiv õhk võivad tõsiselt und häirida ning muuta ka ärkamise ebameeldivaks.

Hoia magamistuba korras ning samuti ka magamistoas olevad kapid ja kummutid. Kaootiline ja sassis tuba on su vaimule stressirohke. Kui magama jäädes käivad silmad mööda tuba ringi, märgates riidehunnikuid ja segadust või teades et kapis valitseb täielik segadus, siis ei tule uni eriti hea. Jää parem magama rahuliku südamega teades, et su tuba on puhas ja korras.


Tags assigned to this article:
magamistubaunivoodi

Reklaam:
error:
Copyright © NordenBladet 2008-2019 All Rights Reserved.
Skandinaavia / Põhjamaade uudised ja info eesti keeles.
Scandinavian / Nordic news and info in Estonian.
Nordic News Service & Link Directory



blog.tr.ee