Ohmygossip.ee / Ohmygossip Couture / OHMYGOSSIP Teen / Intervjuud / Seltskonnauudised / Suhted & Seks / Üritused / Blogid / Mitmesugust / Ilu & Mood / Film & TV / Gourmet
NordenBladet.ee / Ühiskond, Poliitika ja Äri / Reisimine & Kultuur / Kodu & Lapsed / Tervis, Keha & Vaimsus / Helena-Reeda Blogi / Eesti uudised / Soome uudised / Päevauudised

Hea une saladused

OHMYGOSSIP — Heast unest sõltub palju – tervis, välimus, töövõimekus. Ka paljude staaride suurimaks ilunipiks on vähemalt 8 tundi und. Kuid pikast unest pole kasu kui see on ebakvaliteetne.

Paari lihtsa nipiga on sul võimalik iga öö magada täisväärtuslikku und:

· Enne magama jäämist ei tohiks teha midagi liigselt erutavat – põnevusfilm, kriminaalromaan või treening vahetult enne magama jäämist. Kindlasti peaks lõpetama kõik töö- ja kooliasjad umbes 30 minutit enne magama minekut, see annab organismile aega rahuneda. Tuleb olla võimalikult rahulik ning unustada magama minnes mured.

· Õhtu lõpetuseks võiks olla midagi meeldivat – soe vann, armastusromaan, hea tee või näiteks küünte lakkimine. Väldi kaks tundi enne magamaminekut kofeiini sisaldavaid jooke ning ära söö midagi suurt. Kindlasti tuleb vältida alkoholi enne magamaminekut, kuna see teeb inimese rahutuks.

· Valmista ette magamistuba, tuba peaks olema võimalikult pime. Kindlasti tuuluta tuba, sest värske õhk on hea une võti. Magamistoa temperatuur peaks olema umbes 20-21 kraadi. Linnainimene soovib nagu teisedki värsket õhku tuppa, kuid tõenäoliselt hakkab sind häirima õuest tulev müra. Pane tuppa tööle nn. “ühtlane müra”, mis summutab aknast tulevat ebaühtlast müra, mis võib sind üles äratada. Selleks võib olla CD- plaadilt tulev ookeanimüha või tuulekohin, või isegi nurgas surisev puhur.

· Ära tee voodis töö- ega kooliasju see ei mõju unele hästi. Magama jääd sa kiiremini, kui sa teed regulaarselt trenni ja lähed alati magama samal ajal ning üsna vara. Õhtul kella üheksast kaheni on uni palju sügavam kui uni peale kahte. Iga inimene tunneb päeval väsimushetke, siis oleks õige teha väike lõunauinak. Uinak ei tohiks olla pikem kui 20 minutit, sest siis on õhtul raskem magama jääda.

· Tõmba ööseks võimalikult paljud elektroonika “juhtmed” magamistoast välja ja ära jäta magamistuppa mitmeid kellu, kuna kella öine vaatamine tekitab lisapingeid.

· Väga oluline on ka voodi ja madratsi headus. Keeruline on end välja puhata madratsil, mille vedrud on külje või selja all tunda, või muhklik madrats, millel puhul suurem osa ööst kulub mugava asendi otsimisele ning tõsisest väljapuhkamisest on asi kaugel.

· Tõmba ööriided selga ja maga ilma ärkamata hommikuni ning veeda päev rõõmsa ja välja puhanuna!


Tags assigned to this article:
uni

Reklaam:
error:
Copyright © NordenBladet 2008-2019 All Rights Reserved.
Skandinaavia / Põhjamaade uudised ja info eesti keeles.
Scandinavian / Nordic news and info in Estonian.
Nordic News Service & Link Directory



blog.tr.ee